Skogsmässor

Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

95 inlägg 37233 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

anders.strandh  
#627175 Jag åker från Jönköping E4an söderut. Är det någon som känner för att samåka så vi kan dela skogskunskaper i bilen :grin: ?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628313 Idag har vi gjort en grovplanering inför fredag. Vi kommer köra med två större block ett före och efter lunch. Men en förflyttning om tid finns på förmiddags blocket.
Som tidigare sagt är terrängen snäll och vi inga längre rundor inne i skogen utan det blir mer en möjlighet att skaffa sig en överblick innan punkten diskuteras.
Då vi är ute hela dagen så tänk på att ha med något att sitta på då det är blött på marken. En jaktryggsäck eller en bra pall funkar fint. Vi lunch stället ska vi försöka få ihop något bättre. Vädret är beställt och det blir bra. Ingen snö och några plusgrader är beställt.
Väl möt på fredag.
/Tåndemåla.

Edit! Glömde säga att om någon behöver en kost som normalt inte serveras i ett vanligt kök så är det bra med ett om till @tåndemåla. Kan var vegetariskt eller någon typ av allergi!

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

Torbjörn Johnsen  
#628676 Vi är nu drygt 50 anmälda så det ser ut att bli en välbesökt dag. Har du inte anmält dig ännu så gör du det med ett PM till mig. Så att vi kan beräkna åtgång för fika och lunch.

Platsangivelse finns i trådstarten och mer info kommer innan fredag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629323 Tänkte ge en mer närmare vägbeskrivning. Samlingsplats är väster om (långa rakan) Angelstad-Hovdinge väster om Ljungby!
Från norr E4 Ljungby norra (även de som kommer på 25,an från Växjö) tag av mot industri området direkt efter/innan E4 avfarten. När vägen tar slut sväng höger mot Bolmsö. Efter 3 km sväng vänster mot Angelstad/Bolmen. Efter 6 km ser ni oss och lägereld.

Från E4 söder. Sväng av E4,an på Ljungby södra. Tag 25,an ca 2 km sväng mot Angelstad. När vägen tar slut sväng höger och ni ser en lägereld efter 1 km

Från Halmstad sväng av 25,an vid avfart Skeen mot Angelstad. Kör ca 13 km tills ni ser läger eld.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

Torbjörn Johnsen  
#629324 Ja, nu är det inte många timmar kvar innan vi ses i Ljungby på skogsdagen. All praktisk info med tid och plats hittar ni i trådstarten.
Vi ses!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

Torbjörn Johnsen  
#629327 Ja, nu satt vi vid knapparna samtidigt jag och Tåndemåla så nu slipper ni scrolla tbx till trådstarten :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

Torbjörn Johnsen  
#629329 Programmet börjar kl 10 men kaffepanna och fika finns från 9.30

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

Tralsmo  
#629343 Har vatt i dom krokarna förut så det ska nog gå bra, hoppas ja.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

JensSkoog  
#629395 Sorgligt att jag inte kann vara där, men frun har andra
planar, och senn är jag utan bil i ett par veckor så det
hade skurit sig trots allt :(( :((

Jag får sitta här och vara avundsjuk på er alla :mrgreen:

Ni får absolut en trevlig och lärorik dag :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

sundelius  
#629410 Jag kommer sakna dig 🤗

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

JensSkoog  
#629413
sundelius skrev:Jag kommer sakna dig 🤗

Jag saknar dig ochså, men om inte länge planerar
jag en överraskningsvisit till Åsensbruk och hoppas
att du bjuder på kaffe :wink:

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

sundelius  
#629425 Nu sabbade du ju överraskningen :lol:
Du vet att du är välkommen när du vill 🤗

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

Knagge  
#629447 Jag bor i Kållerstad så det blir att köra via Ås Dannäs Tannåker Bolmstad sen tror jag jag kör ner till Angelstad och försöker hitta därifrån :d

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629451 Vänster vid angelstadskyrkan och sedan vänster när den vägen slutar och sedan en km mot ljungby

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars

Torbjörn Johnsen  
#629462 Nu är vi igång! Mitt i stort hägn med tall som såtts i olika omgångar. Intressant att lyssna på beståndshistoriken. Det mesta markbereddes och såddes efter Per.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).