Traktorn i skogen

Mf 5610

518 inlägg 171491 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Vardon  
#627423 Det sker ändringar direkt...

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Mf 5610

alias  
#627442
Vardon skrev:Det sker ändringar direkt...


Är det något mer än frontlastaren som tillkommit?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

svampbob  
#627458
alias skrev:
Vardon skrev:Det sker ändringar direkt...


Är det något mer än frontlastaren som tillkommit?

MVH
Alias


Vinschen i fonten är borta eller försvann den redan innan försäljningen?

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Vardon  
#627460 Nej drn försvann i samband med lastaren och står på en pall här nu. Antingen ska det gamla vajerspelet byggas om eller så blir det väl en blocket annons jag vet inte än.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Vardon  
#628324 Det tog nästan en dag att lasta av allt och sen har vi plockat på tippflaket på den gamla skogsvagnen. Vilken skillnad det kommer bli med kran typ 6,5 m istället för gamla på 4,2. Men tror det kommer bli väldigt bra med kran och vagnstyrning på tippvagnen. Bilder på det kommer vid testen sen återstår att få plats med allt och att lära sig alla knappar, spakar, rattar och kombinationer.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Vardon  
#628326 Ny såg är beställd, vindfällen finns det sen ska stegmataren på och se hur det går

Avatar Fallback

Re: Mf 5610

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628329 Mycket trevlig uppgradering med detta ekipage, eller?
Roligt med nya grejor!
Hoppas allt blir till belåtenhet :-bd

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

molnia  
#629269 Jaha du behåller patun för att ha tippflaket på? Behåller du även valmeten?

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Vardon  
#629283 Ja har ju gjort den så mycket som jag vill ha den nu. Den får dra hypron och lastarjobb när vagnen är kopplad , inte gjort klart för att koppla av vagnen än. I och med att det blev ny lastare blev det euro/ålö3 fäste så passar mina 5 redskap båda traktorer

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

hlb  
#629325 Vad hände Vardon? Postkodlotteriet??? Snart får du ta över epitetet duracellkaninen på SFO från Erre, som jag tycker har slappnat av lite. 😀 😀 Skulle själv gärna ha vagnsstyrning på min Möre tippvagn.
Senast redigerad av hlb tor 05 mar 2020, 18:04, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Mf 5610

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629331 Harry kanske :mrgreen: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Vardon  
#629339 Om jag säger till andra räkna så du får det resultat du vill ha så får jag väl leva efter den devisen själv :-) och hittils känns resultatet väldans bra ska bara lösa något med kedjor för jag kom inte upp dit jag tänkt mig idag.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

hlb  
#629348 Jag sätter ett brytblock lågt i Hypron och drar sedan vajern framåt under traktorn och upp med en stropp i ett kraftigt träd på backkrönet. Sedan sitter jag lugnt och kör och duttar på radiostyrningen om det slirar. Klarar väl bortåt 40 graders lutning på is, men man vill helst bara köra enstaka gånger.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

JohannesG  
#629370
hlb skrev:Jag sätter ett brytblock lågt i Hypron och drar sedan vajern framåt under traktorn och upp med en stropp i ett kraftigt träd på backkrönet. Sedan sitter jag lugnt och kör och duttar på radiostyrningen om det slirar. Klarar väl bortåt 40 graders lutning på is, men man vill helst bara köra enstaka gånger.

Denna dragning av vinschen vore mycket intressant att se bilder på. :grin: :-bd

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

hlb  
#629376 Har inga bilder då det bara hänt ett fåtal gånger, men tänkte senaste gången att man borde förbereda med nylatronstyrning för vajern i nosen på traktorn så dragriktningen blir mer säker. Nästa gång det händer blir det bilder.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).