Öppna kategorin

Jobba i skogen

4 inlägg 1666 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jobba i skogen

Skogslös  
#627592 Jag är idag arbetslös, egentligen är jag industriarbetare. Jag är född och uppvuxen på en mindre gård med får höns getter och 14 hektar skog. Att jobba med kroppen är något jag alltid gjort och något jag vill fortsätta med, finns de idag arbetsuppgifter i skogen där man genom anställning kan försörja sig året runt utan att köra maskin eller sitta på kontor? T.ex motorsågsfällning, röjning, plantsättning etc? Om man bor i Lycksele, västerbotten är det någon som vet vart man säkrast vänder sig?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Jobba i skogen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#627611 Röjning o plantering är väl det lättaste att hitta inom, men det blir tufft på vintern, ni har väl fortfarande snö där på vintrarna.

Användarvisningsbild

Re: Jobba i skogen

Skogslös  
#627621 Jo de är väll ett par månader kvar till barmark hoppas vi på, får jag köra röjsåg utan dokumenterad kunskap?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jobba i skogen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#627646 Bara på egen mark. Du kan ju börja med att skaffa dig ett röjsågskörkort (RA+RB)
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).