Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607768 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#627405 Extremväder! :)

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

ulfgustav  
#627864 Här uppe i södra lappland har det varit en lite märklig vinter snöat och tinat ett antal ggr sedan i november, vid nyår hade vi som mest +6 gr någon dag och väldigt lite snö, i slutet av Januari kom snöandet så i dag har vi ca 60 cm, och denna vecka har vi också fått känna på riktig vinterkyla idag på morgonen - 29 gr, men det blir en strålande dag med solsken och ingen vind

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

axwell  
#627905 Nu när det känns för sent har SMHI i sin prognos 45 cm snö inom en vecka.
Minus 10 på nätterna, då brukar det bli -15 till -20.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

jannee  
#627916 ÄNTLIGEN, just nu är det "normalt" vinterväder, knappt 1 dm snö och 3 minus.
Visserligen ingen tjäle men kör man några varv med traktorn så kanske det kan bli en liten skorpa.
Lite upplega men man få ta det onda med det goda.
SMHI lovar mildväder men även de har inte alltid rätt.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

uffejohan  
#627945 Var ute o mätte snödjupet och hade 28 cm på småländska höglandet. Var ute o högg en stund innan jag hade fått ner all snö i nacken. När massavedsgranarna bara blev ett streck i snön tröttnade jag och åkte hem till stugvärmen istället. Snön lär inte ligga länge men vackra vinterbilder är det👍

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#627950 Här i mellersta Hälsingland är det snöfritt! Tjälen börjar krypa ner lite, så nu går det bra att köra i skogen. :smile:

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Palakangas  
#628705 Milda vintrar kan vara kostsamma för enskilda vägföreningar.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=7419172

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Avslutat-02  
#628706 Kul att se " gottställtarn"....igen... :-bd

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Palakangas  
#629081 Ovant med vanligt vinterväder. Kul för barnen som har sportlov denna vecka.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

fendt311  
#629127 Snöar för fullt här i Västerbotten. Blir intressant att köra hem från jobbet. När man slutar kl 12 i kväll.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#629137
fendt311 skrev:Snöar för fullt här i Västerbotten. Blir intressant att köra hem från jobbet. När man slutar kl 12 i kväll.


Ja det började snö riktigt rejält. Jag ställde skördaren för en liten stund sedan och åkte hem istället för att fortsätta. Förhoppningsvis hittar jag senare i veckan igen virket jag har på backen.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#629266 Vi verkar få stryk av Norge inte bara på skidor utan även på snö och vinter. Snörikast på 20 år. 7 meters snödjup uppmätt och hur djupt det är där mätarna är helt översnöade vet ingen.

https://www.nrk.no/vestland/her-har-det ... 1.14927053

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Kse  
#631462 Här är vinter fortfarande på uppgång.
Med dryga metern vindpinad drivsnö på hygget kommer man ingenstans med skördaren, ja om man inte plogar först förstås. Att ta av 30 cm på ytan gör hela skillnaden.


Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#631516 Dyr skottning av snö, @Kse :d

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#631517 Hmm, kan det blir för mycket snö även för fullstora maskiner? Mycket man inte tänker på närt man kör omkring i lera på vintern. Det kunde alltså varit värre. ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).