Socialt (mer om oss)

Första "riktiga" snöskoterturen i år

9 inlägg 3468 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Första "riktiga" snöskoterturen i år

Tornedalen  
#49623 Lördagens begivenheter. Minus fyra grader och vindstilla, helt perfekt att vara ute och "sondera" terrängen.
En död ren, övre delen av steken var kvar, luktade rävpiss så in i h-vete.



En av älgarna var enorm, djuren verkade röra sig inom ett mycket begränsat område.
Längtar redan tills nästa helg!




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Första "riktiga" snöskoterturen i år

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49639 Härligt att vara ute och sondera, apropå död ren, jag tror jag såg en död häst i en åtel häromdagen!
Jag ska fråga vår rävexpert hur det är med den saken, men faktum är att en häst blev kylarprydnad
åt en buss för nån vecka sen så det är högst troligt att det är samma kuse som har en ny hobby.

Användarvisningsbild

Re: Första "riktiga" snöskoterturen i år

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49854 Nu snackade jag med rävexperten och det är en ren och lite älgdelar i åteln, ingen häst.

Avatar Fallback

Re: Första "riktiga" snöskoterturen i år

sködarförare  
#62513 Satan vad jag längtar till snön polaren från Arvidsjaur var förbi o drack kaffe han fräser asfalt på E4an strax norr om Gävle blev mycket skotersnack fy fn vad sugen jag blir.
"Ha förtröstan bröder o systrar det skola komma en tid då snön skola ligga meterdjup"

Användarvisningsbild

Re: Första "riktiga" snöskoterturen i år

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62518
sködarförare skrev:Satan vad jag längtar till snön polaren från Arvidsjaur var förbi o drack kaffe han fräser asfalt på E4an strax norr om Gävle blev mycket skotersnack fy fn vad sugen jag blir.
"Ha förtröstan bröder o systrar det skola komma en tid då snön skola ligga meterdjup"

Amen!

Avatar Fallback

Re: Första "riktiga" snöskoterturen i år

sködarförare  
#62716 Jag minnsa inte vars vi var men jag tror att vi tog en tur med Ockelbon 8000 o Kombisladden o sladdade från byn o ner till korset mot Jäderfors o Högbo vi koka kaffe o grilla korv eller om vi stekte kolbullar det var då första svängen på det nya året.

Första svängen på sesången gorde jag o sambon o Skotergurun Staffan Hagström vi skulle till Skålsjögården tuvärr så var leden för dåligt märkt så vi vände åvanför Åmot o vek av mot Rönnbacken o hamnade i Svartnäs det visade sej att Gästrikedala 4hulingsgäng hadde vinterträff med deltagare från bla stockholm vore kul om vi kunde få in dom under SNOFED i framtiden.
Nu lär jag iväg o jobba så man har råd o byta Skoter till vintern ev blir det en polaris 600 RMK

Användarvisningsbild

Re: Första "riktiga" snöskoterturen i år

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62724 Jo en RMK 600 hade suttit som en smäck, vilken mattlängd tänker du?

Avatar Fallback

Re: Första "riktiga" snöskoterturen i år

sködarförare  
#63061 ingen aning har ju alltid kört 346 tidigare men det lär väll bli en 365 skulle jag tro har du någon på lager.

Användarvisningsbild

Re: Första "riktiga" snöskoterturen i år

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63091
sködarförare skrev:ingen aning har ju alltid kört 346 tidigare men det lär väll bli en 365 skulle jag tro har du någon på lager.

Jag kan inte prata centimeter, jag pratar tum.
Du menar 136" & 144", jag skulle nog vilja sträcka mig till 151".
Tyvärr ingen på hyllan för avsalu, men frugans Switchback är en 144" och jag vill ibland tycka att den går
väl så djupt ibland, därför skulle jag nog helst ta en längre.
Men det är ju som ofta en smaksak.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).