Socialt (mer om oss)

Vårrapporten

987 inlägg 218731 visningar 56 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#564048 Jo, hanhängen och honhängen kan man säga.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

jl  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#623419 Då har våren börjat anlända här till Skåne.




Lite konstigare med den här blomman, brukar inte blomma fören lite närmre sommaren.


Enligt meteorologerna har vi fortfarande höst här, vilket kanske kan förklara varför dom här blommorna blommat ända sedan i höstas och över vintern.


Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626566 Och från och med i går kväll har vi meteorologisk vår här nere. Det känns dock mer som höst, sex plusgrader, regn och kanske 20 m/s i vindbyarna 👎
Det blev aldrig någon vinter och ena bilen har haft sommardäcken på hela tiden.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626594 Har ikkje vore snø så langt her i vinter, kanskje skrapt frontruta 5-10 gonger i heile vinter, toppen.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

JensSkoog  
#626763 Undrar vad vi ska kalla vädret här nu - Höststorm eller vårstorm. Vinterstorm är det absolut inte, men det har blåst hattar och hö nästan hela sista veckan, och regnat utav en annan värld. Problem blir det många stans, inte minst med träd som faller.
https://www.vg.no/nyheter/i/vQPyMB/kraf ... ne-i-viken (Viken är områden omkring Oslo)

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

stegmaster  
#626768 Ja i dag har det vore heftig här väst ochså.
När jag var på väg hem från vedplatsen i eftas, låg halva taket til ladugården(låven) til grannen mitt i vägen. (typ 10x12m)
Han hadde forsökt dra bort det från vägen med sin Polaris 6 hjulare, men det lyckas inte, så jag tog timmerkranen och lyfte bort hela skiten.
Telthallen våran står dock hur fint som helst, så ingen fara med den om det inte blir värrre. :-ss
Huva hur mycket sågspon man fått äta i dag, då mycket finspon traff mig rakt i ansiktet. :o

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

jl  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626775 Nä ett jädra blåsande har det varit nu i ett par veckor, men blommorna tycker det är vår.
Snödroppar och vintergäck är avblommade, och nu är det påskliljorna som blommar.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626776
jl skrev:Nä ett jädra blåsande har det varit nu i ett par veckor...

Tja, det är väl inte för inte som det heter vårvindar friska! :grin:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626792 Det blev "kojdag" i går. =))

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626794
The Boxer skrev:Det blev "kojdag" i går. :-o

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626795
The Boxer skrev:Det blev "kojdag" i går. =))


Känn dig blåst. :lol:

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Blivande snickare  
#626801
The Boxer skrev:Det blev "kojdag" i går. =))

Varför det, du hade ju ypperlig hjälp med fällriktingen! Inget behov av att knacka kil \:d/

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Avslutat-02  
#626808 Helt rätt beslut.
År 2011 så kom det en vinterstorm över hälsingland bl,a och under följande dagar som kom efter så höll jag på med upparbetning.

När en gran som stod kvar, kom farande. Det var en efterföljande vindby som slog omkull den...den landade bara någon meter i från mig och arbetskamraten.....

Så ja, kojdag vid sådana vindar...
Den tysta döden är inte att leka med...

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Tjippen  
#626915 Grannungarna plockar tussilago å brorsan kantareller, har ju hoppat över vintern här, kanske sommarn med verkar det som :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Amatörhuggare 62  
#626925 Syrran varit i Ängelholm.
Var mycket för blött, på västkusten.
Fy Sjutton, innan detta blir normalt igen.
Åsarp
Tranemo
Ätran
Vart hon vände sig .
Vatten vatten.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).