Avverkning (slutavverkning)

Skogsflorans återetablering efter kalavverkning

67 inlägg 13786 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsflorans återetablering efter kalavverkning

Danskar´n  
#594057 Säkert äe lagen i behov av uppdatering - som alla lagar...en vaken hund är ofta bästa medel mot dessa inträngare - (latmaskar) - o man får sig ett bra skratt ibland med... 80 meter från hus låter väldig lite?

Hur är det?..."Gör inte som jag gör - gör som jag säger!"

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Skogsflorans återetablering efter kalavverkning

Avslutat-02  
#594060 ja det är ju tyvärr där vi är.

frågan är ju lite aktuell för att det är ju egentligen vi som äger marken som ska ge vårt godkännande för vad som händer och sker på våran mark, jag skulle bli grymt förbannad vilket jag också blir varje sommar när någon har haft picknick i åkern....

men att varje gång behöva ifrågasätta vårt brukande och våra rättigheter medans deras rättigheter är självklara och skyddade, medans vi bara ska ha skyldigheter och kostnader, nej tack lägg ner.

jag ser det som missbruk av allemansrätten när man springer runt och klagar på vårt skogsbruk, plocka svampar och bär mm men ge tusan i att gnälla då, för då skulle man inte komma tillbaka.

hänga ut miljölobbyns dumheter om hyggen är bara dumt, för de mesta dessa påstår stämmer inte....

Användarvisningsbild

Re: Skogsflorans återetablering efter kalavverkning

halvproffs  
#594100
vinterrojarn skrev:ja det är ju tyvärr där vi är.

frågan är ju lite aktuell för att det är ju egentligen vi som äger marken som ska ge vårt godkännande för vad som händer och sker på våran mark, jag skulle bli grymt förbannad vilket jag också blir varje sommar när någon har haft picknick i åkern....

men att varje gång behöva ifrågasätta vårt brukande och våra rättigheter medans deras rättigheter är självklara och skyddade, medans vi bara ska ha skyldigheter och kostnader, nej tack lägg ner.

jag ser det som missbruk av allemansrätten när man springer runt och klagar på vårt skogsbruk, plocka svampar och bär mm men ge tusan i att gnälla då, för då skulle man inte komma tillbaka.

hänga ut miljölobbyns dumheter om hyggen är bara dumt, för de mesta dessa påstår stämmer inte....


Men så underbart att det fortfarande finns folk som tar sig tid att avnjuta en picknick i en blommande åker!

Lika underbart är det när man ser vuxna på mina och andras marker med barn på bär och svampplockning och lär barnen vad som är gott och icke ätbart.

Allemansrätten som inte är en lag var det framstående politiker som lade fram i riksdagen och klubbades igenom.

"Miljölobbyn" har gjort så att många fabriker fått rena sina utsläpp rejält, tex massafabrikerna efter kusten annars hade nog Östersjön varit helt död för länge sen.
Helt omöjligt att rena sa dom då, klart som korvspad nu. Ja det är tur att det finns förnuftigt folk som ser till att vi gör rätt.

Avatar Fallback

Re: Skogsflorans återetablering efter kalavverkning

Avslutat-02  
#594104 förbannat underbart när man nu har till exempel sått säd eller som jag har slåtterskäror att slå med,,,blir ett jävla trassel sedan är humöret på minus och allt folk som syns i närheten av åkern är värda mindre än ko bajs....

nä, köp sin egen åker och gama på.

jag har inget emot att man plockar svamp och bär, bara man inte förstör eller skitar ned, och flyttar sina tält mm efter ett dygn....

Avatar Fallback

Re: Skogsflorans återetablering efter kalavverkning

Danskar´n  
#594111
halvproffs skrev:
vinterrojarn skrev:ja det är ju tyvärr där vi är.

frågan är ju lite aktuell för att det är ju egentligen vi som äger marken som ska ge vårt godkännande för vad som händer och sker på våran mark, jag skulle bli grymt förbannad vilket jag också blir varje sommar när någon har haft picknick i åkern....

men att varje gång behöva ifrågasätta vårt brukande och våra rättigheter medans deras rättigheter är självklara och skyddade, medans vi bara ska ha skyldigheter och kostnader, nej tack lägg ner.

jag ser det som missbruk av allemansrätten när man springer runt och klagar på vårt skogsbruk, plocka svampar och bär mm men ge tusan i att gnälla då, för då skulle man inte komma tillbaka.

hänga ut miljölobbyns dumheter om hyggen är bara dumt, för de mesta dessa påstår stämmer inte....


Men så underbart att det fortfarande finns folk som tar sig tid att avnjuta en picknick i en blommande åker!

Lika underbart är det när man ser vuxna på mina och andras marker med barn på bär och svampplockning och lär barnen vad som är gott och icke ätbart.

Allemansrätten som inte är en lag var det framstående politiker som lade fram i riksdagen och klubbades igenom.

"Miljölobbyn" har gjort så att många fabriker fått rena sina utsläpp rejält, tex massafabrikerna efter kusten annars hade nog Östersjön varit helt död för länge sen.
Helt omöjligt att rena sa dom då, klart som korvspad nu. Ja det är tur att det finns förnuftigt folk som ser till att vi gör rätt.


Det är ju så med alla godor...det finns alltid dom som utnyttjar dom, så det är omöjligt att göra alla nöjda.

Användarvisningsbild

Re: Skogsflorans återetablering efter kalavverkning

p till p  
#626738 Skulle det inte vara mest lövträd för att få sådana blommor.?
Kan ingen någon gång skriva vad som ska användas istället för gran?

Avatar Fallback

Re: Skogsflorans återetablering efter kalavverkning

Avslutat-02  
#626742
p till p skrev:Skulle det inte vara mest lövträd för att få sådana blommor.?
Kan ingen någon gång skriva vad som ska användas istället för gran?


Vilka blommor?

Lärk, contortatall,douglas gran, ceder...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).