Öppna kategorin

Stormen Ciara sön-mån i småland?

134 inlägg 19048 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626618 Jag var ute i skogen några timmar i förmiddags men jag tyckte träden vajade lite väl mkt för vara säkert 😢

Elmia
Avatar Fallback

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626623
gnisten83 skrev:Jag var ute i skogen några timmar i förmiddags men jag tyckte träden vajade lite väl mkt för vara säkert 😢

Märkte inget av vinden när jag röjde men däremot blev jag genomblöt. Nu skiner solen :-bd

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Grålle52  
#626652 Har varit fruktansvärt blåsigt idag, plus att allt är under vatten..typ..

   TS
Avatar Fallback

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

alias  
#626682 Var ute och körde för en stund sedan, några mil söder om Växjö. Temperaturen sjönk från 4 grader ner till 1,5 och regnet övergick till hagel samtidigt med byig vind.

Har även varit ute i skogen en runda tidigare idag och konstaterade att veckans blåsande skadat skogen värre än blåsten under helgerna tidigare gjort. :((

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

A.falck  
#626691 Ja detta jävla blåsande suger... det har nog blåst ner mer m3 denna månaden än vad gudrun puttade omkull här hos oss 👎

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626697 Ja det var attan det ska ta i nu. Verkar inte som det ger sig innan det trillat kull lite.

Hoppas det lugnar sig tills imorgon. Planerar o ut en sväng. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Tjippen  
#626708 Ja nog finns det att göra igen. I första skiftet jag redde upp efter Alfrida ligger det nog ett 100 tal fällen igen men som tur e de bara gallringaskog så de får ligga men det börjae bli luckigt.
Havsvattne ligger +95 cm ikväll så ingenting sig likt, flera vägar under vattnet och på utskiftet står flera partier under vatten 200m från stranden :???:

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Grålle52  
#626710 Nu tar det i bra här :|

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626713
Grålle52 skrev:Nu tar det i bra här :|

Men här längre västerut har det börjat lugna ner sig.Man kan t.o.m. se stjärnorna nu. Inga nya träd nerblåsta #:-s

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

machonisti  
#626715
1582399962_20200220_155757.jpg

Söndagens skörd få se hur det utvecklats denna helg.

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626724
th skrev:Men här längre västerut har det börjat lugna ner sig.Man kan t.o.m. se stjärnorna nu. Inga nya träd nerblåsta #:-s

Det var visst tillfälligt vid förra turen till vedboden. Nu är blåsten och regnet tillbaka 😈

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

gonzzos  
#626772 1a lördagen denna säsongen som jag inte vart i skogen å nu blåser d av skälva fasen så d blir nog mera jobb; har nog 150 m3 som ligger hugget å väntar på utkörning men d känns som flottning är grejen i år :-bd

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626780
Vedmaskin skrev:Ja det var attan det ska ta i nu. Verkar inte som det ger sig innan det trillat kull lite.

Hoppas det lugnar sig tills imorgon. Planerar o ut en sväng. :smile:


Det ger sig inte. Enligt prognosen ska det hålla i sig med en liten ökning. :???:

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Grålle52  
#626797 Inatt blåste det så jag börja undra om takpannorna flög av. Nu kanske det lugnat sig

   TS
Avatar Fallback

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626848 Har denna stormen igår 22/2 (och kanske idag?) något namn?

Jag frågade virkesköpare i torsdags om det gick att spå något om timmerpriset pga "världsläget" och stormar som vart.....eftersom jag håller på att hugga gran. Han svarade att inget tydde på ytterligare prissänkningar och att jag kunde fortsätta som ursprungsplan.

Hur mycket virke ligger det nu bortikring? Undrar om torsdagens råd fortfarande gäller.....du kanske läser här Lars? 😉

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).