JohannesG skrev:Blir nog fruktansvärt ryckigt. Den är ju antingen på eller av.
Har du vajer kan du ju dra en till vajer till en ny kopplingspedal bak.
snurra skrev:På Valtra / Valmet språk så heter det Direct Power Shift, min Valtra guru kallar det för Direkt Pang System
welle1981 skrev:JohannesG skrev:Blir nog fruktansvärt ryckigt. Den är ju antingen på eller av.
Har du vajer kan du ju dra en till vajer till en ny kopplingspedal bak.
Min tanke var det först men att stå på kanske 1500 varv med kopplingen nedtryckt å lasta känns som det urtrampnings lagret inte blir så långvarigt
Möjligen med någon slags förlängning till fram back spaken så man kan lägga den i friläge lite smidigt
Bert1 skrev:welle1981 skrev:JohannesG skrev:Blir nog fruktansvärt ryckigt. Den är ju antingen på eller av.
Har du vajer kan du ju dra en till vajer till en ny kopplingspedal bak.
Min tanke var det först men att stå på kanske 1500 varv med kopplingen nedtryckt å lasta känns som det urtrampnings lagret inte blir så långvarigt
Möjligen med någon slags förlängning till fram back spaken så man kan lägga den i friläge lite smidigt
Är det svårt och nå F/B när du sitter bakvänt?
Vill minnas jag sett nån bild där dom fäst ett plattjärn i f/B spaken och sen bakåt där dom gjort ett fäste i golvet och sen ett rör bara till den nye spaken