Skördare

Nokka Profi på Klaravik

9 inlägg 6552 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nokka Profi på Klaravik

GunnarM  
#626234 Hei alle skogsfolk.
Nå er det en Nokka Profi fra 1999 til salgs i Vänersborg. Den selges på Klaravik og det er ikke mulig å se på den før auksjonen slutter. Er det noen her på forumet som vet noe om den maskinen?
Mvh Gunnar Maugerud



   TS
Användarvisningsbild

Re: Nokka Profi på Klaravik

Torbjörn Johnsen  
Användarvisningsbild

Re: Nokka Profi på Klaravik

Seb macahan  
#626246 Tittade lite på bilderna, och genast började doften av gammal olja, sågspån och svetselektroder förnimmas i mitt luktsinne :grin:

Användarvisningsbild

Re: Nokka Profi på Klaravik

Erre  
#626247
Seb macahan skrev:Tittade lite på bilderna, och genast började doften av gammal olja, sågspån och svetselektroder förnimmas i mitt luktsinne :grin:

😍😍. Det är livet. 👍

Användarvisningsbild

Re: Nokka Profi på Klaravik

Seb macahan  
#626255 Mmmm kanske det. Men inte när man har längtat hela veckan till o komma ut i skogen o köra 🙂

Användarvisningsbild

Re: Nokka Profi på Klaravik

GunnarM  
#626285 Å kjøpe noe sånt usett er jo ekstremsport. Likevel skal det bli interessant å se hva prisen blir til slutt...

   TS
Avatar Fallback

Re: Nokka Profi på Klaravik

Blondin 750  
#626305 Är verkligen vänster boggie ok på den där maskinen? Jag tycker det ser ut som att det främre hjulet snurrar väldigt mycket snabbare än det bakre, ska det vara så eller är det "drevsallad" innanför locket? 😱
För övrigt så skulle jag ALDRIG våga köpa något så avancerat som en skördare utan att ha fått titta på den. Utlåtandet om skicket på maskinerna, " normalt slitage för timmarna.." eller "fungerar" det kan vilken snabbköpskassörska som helst formulera. Nej Klaraviks koncept börjar bli mer och mer oseriöst för var dag som går och de gör det ju i gott samarbete med många oseriösa säljare.

Användarvisningsbild

Re: Nokka Profi på Klaravik

svampbob  
#626307
Blondin 750 skrev:Är verkligen vänster boggie ok på den där maskinen? Jag tycker det ser ut som att det främre hjulet snurrar väldigt mycket snabbare än det bakre, ska det vara så eller är det "drevsallad" innanför locket? 😱
För övrigt så skulle jag ALDRIG våga köpa något så avancerat som en skördare utan att ha fått titta på den. Utlåtandet om skicket på maskinerna, " normalt slitage för timmarna.." eller "fungerar" det kan vilken snabbköpskassörska som helst formulera. Nej Klaraviks koncept börjar bli mer och mer oseriöst för var dag som går och de gör det ju i gott samarbete med många oseriösa säljare.


Nej boggin ser inte kry ut men är det bara nog billigt så finns det alltid en köpare som för en stund tycker sig ha gjort en bra affär.

Användarvisningsbild

Re: Nokka Profi på Klaravik

Sidekicknicke  
#626314 Det är hydralmotor på varje hjul, oljan flödar helt enkelt lättare på det hjulet, då det inte har något fäste. Finns diff att använda, vet dock inte om den används i detta fall.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).