Traktorer och processorer

PEFC-Certifierad skogstraktor?

19 inlägg 5128 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: PEFC-Certifierad skogstraktor?

Signofthecross  
#625833
Skogsola skrev:Skogsmaskiner kommer med miljöolja från fabrik numera. Att certifiera en bonntraktor är väldigt udda. Men brukar ni inte ha separat tank och PTO-pump? Då har ni ju löst det.


Jag fick det svaret att om det som mitt fall enbart är redskap som har separata hydraulsystem så tittar de bara på det och inte på traktorns hydraulolja.

Enligt Agrol så har de en miljögodkänd olja för transmission och hydraulik som heter Hybran Bio. Hittar dock inte den på listan över godkända oljor....

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: PEFC-Certifierad skogstraktor?

Vågen  
#625947 Apropå pefc certifieringen! Var kan jag hitta vad som gäller för maskinerna som fall man vill köra professionellt? Hur gamla får de vara? Oljor och annat?

Användarvisningsbild

Re: PEFC-Certifierad skogstraktor?

Signofthecross  
#626057
Vågen skrev:Apropå pefc certifieringen! Var kan jag hitta vad som gäller för maskinerna som fall man vill köra professionellt? Hur gamla får de vara? Oljor och annat?


Det hittar du här!
https://pefc.se/pefc-standarden-pefc-swe-td-iv/

Avatar Fallback

Re: PEFC-Certifierad skogstraktor?

Vågen  
#626101 Tackar o bockar!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).