Traktorer och processorer

Backkamera på Niab

9 inlägg 2600 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Backkamera på Niab

Robertberg  
#625624 Funderar på att sätta en backkamera på vår 5-15b, för bättre sikt när man backar in i bestånd. Någon som redan gjort det?
Placeringen blir nog vid spakarna. Ovanpå vinschen hade varit mest optimalt egentligen men vinschhuvudet står inte alltid rakt bakåt vid backning.

Funderar på var man ska ström till kameran, vid oljekylaren känns komplicerat men att gå in i boxen till radiostyrningen kan vara ett alternativ. Skulle det kunna generara några problem? Tänker på trådlös backkamera och den radiostyrda vinschen.

Backkamera med sladd hade varit enklare men nu har jag en billig trådlös som ligger.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Backkamera på Niab

Vardon  
#625628 Kosta på dig en kopplingsdosa mellan kontakten och radiostyrningen kan vara enklare tror jag

Användarvisningsbild

Re: Backkamera på Niab

Daniel Ivarsson  
#625652 Provkör den trådlösa kameran med en provisorisk strömmatning och se om det funkar först. Jag satte en trådlös på bilen men blev tokig av att kameran blinkade av störningar så det blev till att bita i det sura och dra en kabel.

Användarvisningsbild

Re: Backkamera på Niab

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625658 Ja kolla om det går ihop. Jag har radiostyrd traktor och den går inte ihop med vinschen på Niab

Användarvisningsbild

Re: Backkamera på Niab

JerryH  
#625823 Blir intressant och se hur du löser det. Har haft lite liknande tankar.
Tänker du ha skärmen fram eller bak? Dvs backa och bara titta på kameran eller sitta vänd bakåt och ha kameran som komplettering?

Avatar Fallback

Re: Backkamera på Niab

Robertberg  
#626060 Jag ska testa med tillfällig strömmatning och se hur det fungerar.

Har börjat kolla på backkamera med sladd men tycker de är dyra :roll:

@JerryH jag tänker att ha skärmen bak, så man kollar i den som komplement när man backar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Backkamera på Niab

JerryH  
#626073
Robertberg skrev:Jag ska testa med tillfällig strömmatning och se hur det fungerar.

Har börjat kolla på backkamera med sladd men tycker de är dyra :roll:

@JerryH jag tänker att ha skärmen bak, så man kollar i den som komplement när man backar.



Glöm inte att vända bilden på skärmen bara, annars kan det bli jobbigt =))

Avatar Fallback

Re: Backkamera på Niab

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626736
kärrabol skrev:Ja kolla om det går ihop. Jag har radiostyrd traktor och den går inte ihop med vinschen på Niab

Lite mer förklaring tack 🙏

Användarvisningsbild

Re: Backkamera på Niab

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#630184
bengt.a skrev:
kärrabol skrev:Ja kolla om det går ihop. Jag har radiostyrd traktor och den går inte ihop med vinschen på Niab

Lite mer förklaring tack 🙏

Har missat att svara på detta. Min radiostyrda traktor är anpassad för Hypro och då byter man vinschstyrningen till en som passar till traktorstyrningen. Jag kör även med en Niab och då måste jag stänga traktorstyrningen för att vinschen skall fungera över huvudtaget. Hoppas min förklaring är tydlig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar