SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Motorsåg och handhållet

Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

63 inlägg 13149 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625602 Ja, så länge det säljer så är framtiden ljus.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625615
Mange skrev:
Niking skrev:
Mange skrev:När jag gick gumnasiet så fick vi lära oss att det skadligaste i bilen för miljö var just batteriet.
Det har nog gått över!
I bilarnas gryning så var det i ropet med elbilar. Det är inget nytt. Till o med el lastbilar..

Mange, denna tråd handlar om Husqvarnas nya batterisågar. Det finns andra trådar, som behandlar bilar...
/Niklas

Jag svarade nog mer på TH och Nortäljes inlägg, väl beskrivet med bilder o allt.
Det kanske du med gjorde o bara råka skriva fel eller det kanske sticker mer i ögonen med några få ord från mig?
I vilket fall ber jag om ursäkt för min inblandning och avstår gärna från dessa diskisioner nu.

Tja, att du verkar ogilla batterisågar, tycker jag mig ha förstått. Men att dra in bilbatteriers eventuella miljöfarlighet i denna diskussion kändes väl oseriöst. Därav min reaktion.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Träderik  
#698978 Jag jobbar som klättrande arborist och använder T540i (med 12”svärd) mycket numera. Jag unnar mig fördelarna med att slippa dra i startsnöret 30 gånger/dag och slipper som en bonus avgaser i lungorna när jag jobbar.

Jag använder INTE sågen av miljö/klimat/samvetsskäl.

Kör sågen på ecomode 95% av tiden vilket ger en rejält förlängd batteritid. Använder endast full power vid specialsnitt då det är viktigt att sågen ”lyder”.
Att stå och kapa stambitar i ecomode funkar fint oavsett storlek i mitt tycke.

Använde tidigare Stihl 160t som också är bra men ofta för klen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).