SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Motorsåg och handhållet

Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

63 inlägg 13039 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625021
VinterHuggarn skrev: ...Det är inte bara att ta några AAA och tejpa ihop dem, vips så har du ett batteri.

Är det inte det Tesla gjorde i de första bilarna, tog flera tusen 18650-batterier från Panasonic och satte ihop dem till ett batteripack :?:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Norrtälje  
#625027
th skrev:Är det inte det Tesla gjorde i de första bilarna, tog flera tusen 18650-batterier från Panasonic och satte ihop dem till ett batteripack :?:


Alla Teslas batteripack både nu och förut bygger på Panasonics små celler som görs i samarbete under samma tak i deras Gigafactory, då 18x65mm och nu 21x70mm stora. 21x70 kommer sannolikt bli nya standarden. Model S batterimoduler från kraschade Teslor t.ex är väldigt populära för DIY. Lätta och prisvärda med hög urladdningsström och lång livslängd.

Bild

Bild

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625470 När jag gick gumnasiet så fick vi lära oss att det skadligaste i bilen för miljö var just batteriet.
Det har nog gått över!
I bilarnas gryning så var det i ropet med elbilar. Det är inget nytt. Till o med el lastbilar..

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625471
Mange skrev:När jag gick gumnasiet så fick vi lära oss att det skadligaste i bilen för miljö var just batteriet.
Det har nog gått över!
I bilarnas gryning så var det i ropet med elbilar. Det är inget nytt. Till o med el lastbilar..

Mange, denna tråd handlar om Husqvarnas nya batterisågar. Det finns andra trådar, som behandlar bilar...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625472 Jag har föreslagit för moderatorerna att det skapas en ny avdelning bara för batterimaskiner, så vi slipper höra samma diskussion om hur dåligt batterier är varje gång.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625473 Tror nog även belackarna snabbt skulle hitta till den kategorin. Annars är tanken god.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

tallen100  
#625478 Om nu allt är så bra med batteridrift så finns det väl inget att diskutera :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625482 Jo då, t.ex. nya batteriprodukter, som ju den här tråden faktiskt handlar om. :grin:
/Niklas
Senast redigerad av Niking ons 10 feb 2021, 17:45, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625513
Niking skrev:Tror nog även belackarna snabbt skulle hitta till den kategorin. Annars är tanken god.


Jag tror de flesta förstår avsikten med att ha ett underforum som heter exempelvis "Batterimaskiner", och resterande muntergökar är nog rätt få ändå.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625540
Mangan skrev:Jag har föreslagit för moderatorerna att det skapas en ny avdelning bara för batterimaskiner,


Det tycker jag är en god idé. Försöker själv följa allt som skrivs här om batterimaskiner.
Så med skälet att få allt sånt samlat så gillar jag förslaget.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Avslutat-02  
#625542 Gör gärna så, jag lovar att ej skapa debatt eller bråk,gräl i den tråden/formen det nu blir, hoppas jag dock är välkommen att läsa ändå.

Jag ser att behov finns och att folk trivs med dessa maskiner, så varför förneka folk nöjen...?

God kväll och hoppas det blir bra med detta.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625550 Jo det blir nog bra. Ingen som tycker eller säger nåt om nånting. Döp det då Husqvarnas batterimaskiner så ni är riktigt säkra på att inte få läsa nåt annat än det ni önskar.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Avslutat-02  
#625558 Går väl bra med både Stihl och Husqvarnas batteri maskiner...

Sedan att man inte vill läsa om vissa inlägg som gnäller, eller klankar ner är väl klart?
Det vill ju inte vi om bensin maskiner heller läsa eller hur?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625591
Niking skrev:
Mange skrev:När jag gick gumnasiet så fick vi lära oss att det skadligaste i bilen för miljö var just batteriet.
Det har nog gått över!
I bilarnas gryning så var det i ropet med elbilar. Det är inget nytt. Till o med el lastbilar..

Mange, denna tråd handlar om Husqvarnas nya batterisågar. Det finns andra trådar, som behandlar bilar...
/Niklas

Jag svarade nog mer på TH och Nortäljes inlägg, väl beskrivet med bilder o allt.
Det kanske du med gjorde o bara råka skriva fel eller det kanske sticker mer i ögonen med några få ord från mig?
I vilket fall ber jag om ursäkt för min inblandning och avstår gärna från dessa diskisioner nu.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna T540i XP – ny topphandssåg för arborister

Avslutat-02  
#625595 Diskutera går väl alltid an.
Men sedan får vi ju acceptera batteridrift oavsett om vi vill eller ej...
Det är ju också en framtid.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).