Öppna kategorin

Stormen Ciara sön-mån i småland?

134 inlägg 19058 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625147 Ja, jag fick väl en 30 fällen på hela skogen (ca 100 ha). Några frötallar, vilket var synd. Några tallar i ett gallringsbestånd och några spridda granar runt ett hygge.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

jsn  
#625164 Ciara tog ca 15 träd i anslutning till ett 1ha litet gbb-hygge från i fjol, de flesta av dem lutar bara rejält och har inte ramlat helt så jag hoppas Dennis tar hand om dem i morgon utan att plocka några nya.. Jag som precis var klar med vindfällena i det området.. Men det finns värre saker..
Killarna som omkom i båtolyckan vet jag ganska väl vilka det var, framför allt den äldre av dem. Känner släktingar till båda och jag har haft båda som elever..
Undrar väl dock precis som alla andra varför de nödvändigtvis skulle ut och fiska just den dagen..

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Grålle52  
#625248 Inga rapporter än ang stormen Dennis?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625252
Grålle52 skrev:Inga rapporter än ang stormen Dennis?

Vindstyrkorna är nu helt i klass med förra helgen men inte så långt in över land än. Där emot kommer vinden ligga på under flera timmar och det lär trötta ut träd med dåligt fotfäste.

Avatar Fallback

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

mooos73  
#625257 I Västerbotten snöar det ymnigt och blåser måttligt just nu....Får bli en promenad med familjen innan snöfallet övergår i regn..... Vinterstudion på TV känns helt rätt i eftermiddag....

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Tjippen  
#625287 Redde åpp en Alfridagran häromdan, nu ligger de en Ciara uppe på, månne de blir en Dennis till i samma hög då så man kan börja skota ut sedan.. :d

Avatar Fallback

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625291 Åtta år sedan sist, nu dags igen. Att jag aldrig lär mig att inte lägga elverktyg på golvet. :oops:

$matches[2]


Tog bara fem minuter att ta fram länspumpen och köra igång, synd att jag inte tänkte på det i natt. :((

1581862097_img_20200216_145942283.jpg

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

TrioBrake  
#625333 Hur har ni det där ute i stormen?

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625341 Tror att detta är en sådan där storm som är bra för de flesta. Det trillar lite tätna träd och så är det bra så.

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Grålle52  
#625345 Blött

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Grålle52  
#625461 Idag kom första vindfället. En stor ask i trädgården behagade dra omkull när vi var ute. Braket var rätt rejält... :ymparty:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625466 Det hade fallit en del träd över vägen till grannen. Jag hann aptera ett träd + några toppar. När jag skulle börja med nästa träd, slog ett nytt träd ner bara några få meter framför mig #:-s var på jag bestämde mig för att ta kväll...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

svampbob  
#625522 Det var inte bara i Sverige som det blåste i helgen. Detta är från Heatrow.

https://twitter.com/i/status/1229458476033855492

Avatar Fallback

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

isteskog  
#625532
Niking skrev:Det hade fallit en del träd över vägen till grannen. Jag hann aptera ett träd + några toppar. När jag skulle börja med nästa träd, slog ett nytt träd ner bara några få meter framför mig #:-s var på jag bestämde mig för att ta kväll...
/Niklas

Säkrast det! :surp:

Användarvisningsbild

Re: Stormen Ciara sön-mån i småland?

Vedproducent  
#626606 Det var ett väldigt blåsande. I dag är det blåsigast här hittills i år. Strömavbrott sen kl 10 och jag har varit ute och rensat träd över vägen. Inga mängder men en 10-20 nya träd har lagt sig som jag såg från vägen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).