Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3273 inlägg 467580 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#624826 ja nog är hon en knepig artist denne Laurie Anderson här ovan, men ändå sånt jag vill utsätta mig för ibland så man inte blir hjärntvättad.
Ja det ena ger det andra och det blir som cirklar med varierande diametrar, som vad jag tidigare lagt upp här men kommer med igen, gatumusikern Alice Phoebe Lou som utsätter sig för alla sorters vedermödor som en gatumusikant kan träffa på som en slags egenvald terapi som hon för det mesta kan klara av, men här blir distraherad av några som går in för att göra just det, fast de syns ej i bild men ändå gör hon låten rättvisa så långt det nu funkar.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#624838 Och nu lite mer av det vilda;Steppenwolf - Born to be wild 1969


Och här nedan som soundtrack i filmen Easy Rider

Och filmen fick mig väl till att hoppa av gymnasiet för att bli formatsågare på Ljusne plywood så jag kunde få in pengar för att köpa mig en hoj (mc) Sen sade jag upp mig och drog iväg.

Bandets namn kommer sig av en bok av författaren och fredsvännen Hermann Hesse som heter Steppenwolf på originalspråket, en bok som lästes av många på den tiden och kanske alltjämt?. Och förresten Hermann Hesse fick nobelpris i litteratur.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#624850 Har varigt på konsert med Jill Johnson och Liz Rose. Jills låtskrivarkollega sedan snart 20 år tillbaka.
Inga låtar man kände igen men bra ändå. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#624873
rokon skrev:ja nog är hon en knepig artist denne Laurie Anderson här ovan, men ändå sånt jag vill utsätta mig för ibland så man inte blir hjärntvättad.
Ja det ena ger det andra och det blir som cirklar med varierande diametrar, som vad jag tidigare lagt upp här men kommer med igen, gatumusikern Alice Phoebe Lou som utsätter sig för alla sorters vedermödor som en gatumusikant kan träffa på som en slags egenvald terapi som hon för det mesta kan klara av, men här blir distraherad av några som går in för att göra just det, fast de syns ej i bild men ändå gör hon låten rättvisa så långt det nu funkar.


Alice Phoebe Lou gör den bra!

Håller med, just Laurie Andersson har jag väl inte hört mycket av, men att göra utflykter åt olika håll är bra. Lyssnade på Maria Callas för ett par dagar sen, den största operadivan av alla anser många. Klassiskt växte jag upp med, nästan det enda som mina föräldrar lyssnade på.


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

MilanJo  
#624943 Nya Bond-låten med Billie Eilish, suggestiv, typisk för genren men ändå unik. Ser fram emot filmen, så lättroad är jag 😀 .

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#624947

\:d/

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

isteskog  
#624962 Ser ut som det var trillingar på scen förutom Ozzy ...... 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#624965
totte skrev:
Alice Phoebe Lou gör den bra!

Håller med, just Laurie Andersson har jag väl inte hört mycket av, men att göra utflykter åt olika håll är bra. Lyssnade på Maria Callas för ett par dagar sen, den största operadivan av alla anser många. Klassiskt växte jag upp med, nästan det enda som mina föräldrar lyssnade på.


Då kan det väl passa med denna Dansare också, vet ej om hon kallas klassisk då hon var banbrytande inom flera områden
"Uppväxt och framgång
Isadora Duncan föddes i San Francisco 1877. Hon började undervisa när hon var fem år gammal, då hon samlade alla småflickor i grannskapet och lärde dem att göra rörelser med sina armar som liknade rörelsen av havsvågor. Efter barndomen tog Duncans drömmar henne till Chicago och New York men hennes succé var begränsad. Därför bestämde hon sig för att resa till Europa med sin familj för att uppfylla artisteriet. De hade det tämligen fattigt, men hon sade:

To dance is to live. What I want is a school of life.

– Isadora Duncan" Wikipedia

Isadora som ofta bar långa halsdukar dog i en tragisk och säregen bilolycka år 1927 där hon blev strypt av sin egen halsduk som hade fastnat i ekrarna i ett av bilens hjul.

Hennes Dans kännetecknas av att rörelserna skall utgå från solarplexus, rörelserna uppåtriktad, barfota dans, armarna rörliga och klädsel tunn lätt och ledig.

Det finns endast några korta brottstycken av henne fångad av filmkamera kvar, så lägger in från en skola som för hennes danstradition vidare

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#624981


Nästa ut.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#624982

😍😍

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

isteskog  
#624987 Det tar sig Erre!!! 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#624988
isteskog skrev:Det tar sig Erre!!! 😀

Jepp. Är ju fredag. :d

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#624998
rokon skrev:Då kan det väl passa med denna Dansare också, vet ej om hon kallas klassisk då hon var banbrytande inom flera områden


Tveklöst klassisk i alla bemärkelser! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625065


Lil Mo and the Rustic Rangers

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

machonisti  
#625135


Sådär till alla hjärtans dag, eller... dagen efter blev det ju... som vanligt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).