Traktorer och processorer

Mögel i klädseln i traktorn..

11 inlägg 2689 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mögel i klädseln i traktorn..

A.falck  
#624791 Hej. När jag satte mig i traktorn "Gammal fiat 80-90" så luktade det mögel och va massa vita prickar på sätet och "tyget runt om i hytten". :(( :((
Någon som vet hur man bäst får bort skiten 🙏



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Mögel i klädseln i traktorn..

Avslutat-02  
#624801 Mögel kommer av fukt, in med fläkt och sedan dammsug.

Ta sedan en rengörings spray brukar finnas typ interiörrengöring eller klädsel rengöring.

Gnugga lite och saken är ur världen.
Det är viktigt att få bort fukten...

Avatar Fallback

Re: Mögel i klädseln i traktorn..

A.falck  
#624811 Får pröva med det 👍 tack ska du ha

   TS
Avatar Fallback

Re: Mögel i klädseln i traktorn..

Avslutat-02  
#624814 Prova att köpa en så kallad torrboll och ställ i traktorn, den drar åt sig fukten...och går att byta innehåll på..
Finns på biltema bland annat.
:-bd

Avatar Fallback

Re: Mögel i klädseln i traktorn..

A.falck  
#624828 Ja det kan jag ju göra. Är det vanligt att det blir mögel i traktorer? Nu har jag ju inte kört extremt mycket och det har varit extremt fuktigt i höst/vinter. Men ändå 😤

   TS
Avatar Fallback

Re: Mögel i klädseln i traktorn..

Avslutat-02  
#624831 Nja vid temperaturer som går upp och ner...
Kallt och varmt om vart annat..
Då bildas det oftast fukt i hytten..
Jag kör med fläkt, eller torrboll om den ska stå länge...

Användarvisningsbild

Re: Mögel i klädseln i traktorn..

anersimyra  
#624861 Det kan vara ett rent helvete att få väck möglet. Efter att ha provat torrboll och diverse medel så fick det bli en stark klorinblandning som tycks fungera. Eventuella gummimattor och annan lös inredning ska förstås ut under torktiden, och glöm inte att dra ut rullbältet om ett sådant finns monterat.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Mögel i klädseln i traktorn..

bgl  
#624880 Alkyldimetylbensylammoniumklorid, mer känt som aktiv substans i diverse mögeltvättmedel för fasader mm är effektivt. skölj noga och skydda elkopplingar.

Avatar Fallback

Re: Mögel i klädseln i traktorn..

Sture Andersson  
#624881 Har ni missat all reklam för ozongenerator ,finns i varenda villatidning .

Avatar Fallback

Re: Mögel i klädseln i traktorn..

A.falck  
#625010 Tack för alla tipps 👍
Blev mögelrengöring och en torrboll i alla hjärtans dag present till kärleken istället för blommor 😱 😤 😉

   TS
Avatar Fallback

Re: Mögel i klädseln i traktorn..

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625052 Försök att klämma in en riktig avfuktare i några dygn, det brukar göra susen. Är allt torrt så kan du väl dammsuga bort det mesta möglet.

Jag brukar köra avfuktare i bilar någon gång per år, även fast man tycker att bilen är torr invändigt så brukar man få fatt på ett par liter vatten och bilen känns trevligare efteråt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).