Öppna kategorin

Obetalda jobb

120 inlägg 16652 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

Avslutat-02  
#624721 Ja det är möjligt att jag kan siffror på röjningen.... :d

Ja man ska nog vänta och se när resten kommer...
Jag ska då göra färdigt det jag håller på med iallafall en gång...

Det är ju bara där en stor summa till...

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Obetalda jobb

Bax  
#624730 Jag tror du hjälper honom mer genom att styra upp skutan, kräv att allt gammalt är färdigbetalt samt förskott på det nya innan du börjar.
Låter du honom fortsätta slarva så kommer han göra det, och det gagnar ingen av er.

Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#624743
gnisten83 skrev:Riktigt surt , Röjarn, att folk inte har nån betalningsmoral 😤
Visserligen i en i fiberföreningen men där någon som aldrig ska betala sin faktura i tid (typ 1200:- )
Väldigt irriterande att lägga ideellt arbete på sånt, så efter flera år av påminnelser varje gång så skickas nu alla obetalda fakturor till fortnox finans.
Vi använder deras bokföringssystem så de är bara en knapptryckning bort och de kostar kunden knappt 70kr och oss 9kr MEN för att komma vidare längre än till en påminnelser behövs även personnumret och de saknar vi på denna kund så nästa vecka stänger vi hans anslutning istället tillsvidare.

Apropå detta, ännu inga pengar så idag stängdes anslutningen, var mycket trafik på den porten så de ska bli intressant hur länge betalning dröjer nu då :???:

Användarvisningsbild

Re: Obetalda jobb

Grålle52  
#624772 Hur ska det se ut för att det bara ska kosta 3500kr/ha? Här satte jag stopp och sa att max 6k/ha får det kosta.

Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

Avslutat-02  
#624794 Björk ca 2.5- 3 meter i grupper enstaka tall och granar att enkel ställa...

Är en helt annan röjning än den jag har kvar att röja åt honom.


Den biten som är kvar ligger på ca 6700-7500 kr exklusive per ha...

   TS
Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

Avslutat-02  
#624810
Grålle52 skrev:Hur ska det se ut för att det bara ska kosta 3500kr/ha? Här satte jag stopp och sa att max 6k/ha får det kosta.


Hur såg det ut då?
Visa gärna bild..

   TS
Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

Avslutat-02  
#625364 Finns det någon högsta gräns på förseningsavgiften?

Eller är det ca 65 kr...?

   TS
Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625373 Du får ta ut dröjsmålsränta. Max 8,5% räknat på årsbasis. Det du råkat ut för är skräcken för alla som jobbar direkt mot markägare. Bättre att ha ett bolag som mellanhand.

Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

Avslutat-02  
#625376 Fast en del företag kallar väl det för förseningsavgift och dröjsmålsränta..

Avgiften kan ligga på ca 60 kr?
Det var den jag undrade om det fanns någon gräns..

Räntan är värdelös att en räkna på, det blir bara några små kronor...

   TS
Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625378 Har för mig att du bara får ta ut förseningsavgift om du har avtalat det eller skrivit det på fakturan.

https://www.verksamt.se/driva/ekonomi-och-bokforing/affarsdokument/betalningspaminnelse

Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625381 Från inkasso typ Svea står de ” lagstadgad” förseningsavgift på ca 65-68kr
Även fortnox finans ligger på den summan

Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

Avslutat-02  
#625382 Tack för informationen..
450 kr som högst...då ingår alla avgifter i detta...

   TS
Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625384
gnisten83 skrev:Från inkasso typ Svea står de ” lagstadgad” förseningsavgift på ca 65-68kr
Även fortnox finans ligger på den summan



Det står en del om det längst ner här: https://www.konsumenternas.se/betala/fakta/om-du-inte-betalar/kostnader

Användarvisningsbild

Re: Obetalda jobb

TrioBrake  
#627775 Fått in alla pengar nu?

Avatar Fallback

Re: Obetalda jobb

Avslutat-02  
#627781 Nä fattas en del..
Men jag har iallafall fått in 75%av skulden..
Men röjer inget ännu...

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).