Öppna kategorin

Rapport från E-car Expo i friends arena

1 inlägg 1364 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rapport från E-car Expo i friends arena

bgl  
#623584 E-car Expo pågår fredag tom söndag, där idag var det branschdag.
För oss är det naturligt att jämföra med Skogselmia, allt var annorlunda!
Utbudet är till vidare så litet att i princip allt som finns på marknaden att köpa och dessutom ännu ej tillgängliga produkter fick plats inomhus, låta vara på en yta om ca 1 har.
Tyvärr präglas de flesta fordon av lyxkaraktär med sina höga priser men i alla fall ett undantag finns.
KIA:s laddhybridsatsning kan nå ett brett intresse. Det finns försök med mindre skåpbilar med bara eldrift men räckvidden passar inte på långa skogsvägar. Pickupper var inte populärt att fråga efter, ingen påstå sig veta något, enda referensen som ges är en artikel från Biltidning i Australien som spånar om en hybrid-Hilux om minst 5 år.
Sammanfattningen är att branschen är ung, seriöst allvarlig och ibland lite nervös över vad som hända skall. Jag kunde ana bakom försiktiga formuleringar från en representant för Energimyndigheten att både önskan om och behov av en lugn kontinuelig utveckling är viktigast.



   TS
Elmia
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).