Arbetskläder för skogen

Ljusfärgade sågarbyxor

24 inlägg 7702 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Avslutat-02  
#623356 Ska det vara så jävla svårt att beställa ett par byxor från Danmark eller Finland och prata engelska med handlaren?

Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Forestboy  
#623386 https://www.stihl.fi/valtuutettu-stihl- ... age-teaser
5 första återförsäljarna talar säkert svenska 😊

Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Avslutat-02  
#623388 Ja men grattis,det var ju riktigt enkelt...

Tackar för detta. :-bd

Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Forestboy  
#623389 Äh de gick inte att länka.. Men Nybonn iLovisa, Flexo power i Borgå och paipis centralbod talar säkert svenska!😊

Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#623421
Norrtälje skrev:
Mangan skrev:1) Du skall inte betala någon moms, du skall skicka ditt VAT-nummer till den tyska handlaren som då inte lägger på någon tysk moms.


Lycka till med det, enklast att klicka och pröjsa hela då det är enstaka tillfälle.


Jag handlar bara från de ställen där det går, brukar oftast funka bra. Men visst, alla ids inte.

Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Avslutat-02  
#623442 Hur har det gått har TS fått några byxor?

Användarvisningsbild

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

StefanN74  
#624708 Väntar på svar från Åland för jag ville ju vara lite krånglig och ha modellen L -6 som inte ingår i sortimentet på dom Finska sidorna :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

alias  
#624739
Mangan skrev:Kom ihåg två saker när du beställer varor från EU/Tyskland:
1) Du skall inte betala någon moms, du skall skicka ditt VAT-nummer till den tyska handlaren som då inte lägger på någon tysk moms.
2) Handel med EU innebär att du måste betala in din moms för året innan senast i februari, istället för vid deklarationen.

Punkt 2: När jag köpt en reservdel till min skogsbil från England för 500 kr, så var jag tvungen att betala in hela årets moms (> 200 kkr) i februari, vilket jag då missade och fick betala ca 10 kkr i straff på detta. 🙃


Känns som att den reservdelen blev otäckt dyr...

Hur blir det nu med momsen på inköp från UK, efter brexit tro?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Avslutat-01  
#624740 https://www.konsumenteuropa.se/sv/amnes ... er-brexit/

vet inte om det ger nån info

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).