Skogsekonomi

Fortsatt förlust för Husqvarna.

12 inlägg 3637 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fortsatt förlust för Husqvarna.

axwell  
#623007 Förlusterna fortsätter enl vad som redovisas, fast samma kvartal 2018 var förlusten dubbelt så stor.

Är det här reella förluster eller skatteplanering, betalar dom vinstskatten i nåt skatteparadis ?

https://www.svenskverkstad.se/husqvarna-rapport



   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Fortsatt förlust för Husqvarna.

Avslutat-02  
#623015 Verkar vara de mindre kända märkena som stryker på foten....

Typ Flymo,Gardol...m,fl...

Avatar Fallback

Re: Fortsatt förlust för Husqvarna.

bgl  
#623024 Det blir allt svårare att vara unik på batteridrivna redskap och fordon. De mesta elektriska är världsmarknadsprodukter som är åtkomliga för alla tillverkare som vill. Finns mycket få tillverkarspecifika uppfinningar och konstruktioner, Tesla innehar några men successivt blir också dessa tillgängliga eller likvärdiga alternativ utvecklas.

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt förlust för Husqvarna.

JörgenO  
#623093 Husqvarna skattar nog i Sverige
De städade ut en del i q4-resultatet och ser ett bra marknadsläge framöver och (som alltid) hoppas de uppnå rörelsemarginal på 10%.
Aktien stiger idag men inget dramatiskt.

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt förlust för Husqvarna.

Erre  
#623100 Ska släppas någon nyhet idag va @Fredrik Reuter

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt förlust för Husqvarna.

Fredrik Reuter  
#623101 Jepp och vi kommer rapportera från släppet. 👍

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt förlust för Husqvarna.

JörgenO  
#623102 Månne en uppdelning i professional?

Avatar Fallback

Re: Fortsatt förlust för Husqvarna.

Alvarsson  
#623103 Spännande!

Avatar Fallback

Re: Fortsatt förlust för Husqvarna.

Norrtälje  
#623129
JörgenO skrev:Husqvarna skattar nog i Sverige


Den sanningen gäller för alla bolag i Sverige men det är en sanning med modifikation. Jag ska inte peka finger åt enskilda bolag men överlag räknar jag med att internationella storbolag håller nere vinsten i Sverige för det vore dumt annars. Skatteplanering med inköpsbolag, räntesnurror och royalty betalningar är bara de exempel och fördelar som storbolag i Sverige har mot vanliga småföretagare och som jag känner till men dessa detaljer gömmer sig i bokföringen och inte i någon årsredovisning.

Användarvisningsbild

Re: Fortsatt förlust för Husqvarna.

Torbjörn Johnsen  
#623143
Erre skrev:Ska släppas någon nyhet idag va @Fredrik Reuter


540i XP och T540i XP - Nya batterisågar från Husqvarna

Avatar Fallback

Re: Fortsatt förlust för Husqvarna.

axwell  
#623151
Norrtälje skrev:Den sanningen gäller för alla bolag i Sverige men det är en sanning med modifikation. Jag ska inte peka finger åt enskilda bolag men överlag räknar jag med att internationella storbolag håller nere vinsten i Sverige för det vore dumt annars. Skatteplanering med inköpsbolag, räntesnurror och royalty betalningar är bara de exempel och fördelar som storbolag i Sverige har mot vanliga småföretagare och som jag känner till men dessa detaljer gömmer sig i bokföringen och inte i någon årsredovisning.


Till och med statliga- och kommunala bolag skatteplanerar ju; "helt lagligt" brukar dom försvara sig med.

Bland dom mest kända privata har vi bla. IKEA, Jula och Biltema.

Nån som såg UG om Biltema ?
Förenklat:
Varorna från Kina går raka spåret till Helsingborg, fakturan á 10 kr till Biltema i Schweiz(?) som sen fakturerar Svenska Bt med 100 kr.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fortsatt förlust för Husqvarna.

bgl  
#623153 Glöm inte Volvocars ägare:Geely Automobile Holdings Limited som är registrerad på Caymanöarna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).