Motorsåg och handhållet

Stihl MS 241 C-MV W håndtaksvarme.

5 inlägg 2493 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl MS 241 C-MV W håndtaksvarme.

baretulla  
#621685 Hei! Hvor varmt skal håndtaket på ei stihl motorsag med varme egentlig bli? Skal det bli godt og varmt, slik at man kan kjenne det med hansker på, eller skal det knapt bli en lunk? Er litt skuffa over varmen, kjennes jo knapt... så spørsmålet blir jo om det skal være så dårlig, eller om noe er galt. Saga har bare gått ca. 10l.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 241 C-MV W håndtaksvarme.

Avslutat-02  
#621686 Handtagsvärmen bör bli så pass varmt att den känns igenom ett par handskar.

Men sedan har det betydelse för hur mycket man gasar.....små gasar man bara då får man knappt någon värme.

Medans när man kvistar grov gran då får man värme så att man måste nästan stänga av.....

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 241 C-MV W håndtaksvarme.

JensSkoog  
#622724 Jag får ofta slå av varmen i min MS241 CMV W, eftersom det blir för
varmt, så om du körer normalt och det inte känns, så är något fel.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 241 C-MV W håndtaksvarme.

baretulla  
#623594 Ja, har nå prøvd litt, og viss jeg kjører på som en j.... så blir det jo varmt. Så da blir jo spørsmålet definisjonen av hva som er vanlig kjøring...:) :wink:
Min vedhogst av kleine bjørketrær fører nok til at jeg må gasse på litt ekstra innimellom for å holde varmen.
Men saga er jeg fornøyd med :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 241 C-MV W håndtaksvarme.

JensSkoog  
#623604 Jag skulle tagit den tillbaka till ÅF'n om det inte funkar
bättre. Körde min 241 lätt i en halvtimma idag, och den blev
snabbt så varm att det kändes bra genom tjocka
Husqvarna vinterhandskar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).