Motorsåg och handhållet

Nya Husqvarna batterimaskiner 2020

34 inlägg 10239 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nya Husqvarna batterimaskiner 2020

r93  
#622431 I mitt arbete så använder jag ju batterimaskiner dagligen och jag är imponerad av utvecklingen av batterierna. Men något som jag funderar på är att batterierna blir för varma.

Jag har bland annat en panasonic slagborr, denna tål inte många 10mm hål innan den lägger av och batteriet blinkar rött för kylning.

En dewalt borrmaskin 18 volt blir så varm att den inte går att hålla i när man kör hårt..

Mina festoolmaskiner är dom enda som jag inte lyckats få för varma.

Ingen maskin är äldre än tre år.

En motorsåg kör man ju dock mest med när det är lite kallare än inomhusklimat, men å andra sidan så plågar jag ingen maskin så som man plågar motorsågen, max belastning konstant.

Men en intressant utveckling är det!

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Nya Husqvarna batterimaskiner 2020

winja  
#622477 Synd att de sätter på ett 1.1-svärd. Pajade tre svärd på raken med min 536LiXP innan jag satte på ett 1.3. Noshjulet lossnade.

Avatar Fallback

Re: Nya Husqvarna batterimaskiner 2020

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#622478 Vad kör du med för svärd och kedja nu då @winja ?

Användarvisningsbild

Re: Nya Husqvarna batterimaskiner 2020

winja  
#622487 Svärd Huskvarna 5019592-45 (12" 1.3 3/8" 45 dl MINI ) Kedja 5769365-45. Köpte sågen till julen 2018 men beställde redan i början av januari nya svärd. I februari 2019 skaffade jag ett 1.3-svärd och det har håller ännu. Fäller med bensinsåg, men kvistar och apterar med elsågen. Har leverat >100 skm3 under året.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).