Traktorer och processorer

Valmet 502 Baklyften strejkar

19 inlägg 5267 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valmet 502 Baklyften strejkar

Forestboy  
#621641 Finska går bra för mig!😊. Nåja nu hänger jag med, du har ingen separat tank utan orginal. Yttre hydraulik ventilerna sitter på vänster sida. Ventil för lyftarmar sitter innanför locket. Pumpens suglinje på lockets högra sida som går fram till pump spm sitter fram på motorns högra sida. Antagligen är det armarnas lyftkolv som kärvar om inte armarna vill åka ner heller. Du tar väl oljan till kranen från yttre hydraulik uttaget.? Om du har yrycket på då lyfter inte armarna men det vet du väl...😊

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valmet 502 Baklyften strejkar

DanS  
#621644
Forestboy skrev:Finska går bra för mig!😊. Nåja nu hänger jag med, du har ingen separat tank utan orginal. Yttre hydraulik ventilerna sitter på vänster sida. Ventil för lyftarmar sitter innanför locket. Pumpens suglinje på lockets högra sida som går fram till pump spm sitter fram på motorns högra sida. Antagligen är det armarnas lyftkolv som kärvar om inte armarna vill åka ner heller. Du tar väl oljan till kranen från yttre hydraulik uttaget.? Om du har yrycket på då lyfter inte armarna men det vet du väl...😊

"Niin minustakin". Jo det har jag märkt att inte armarna lyfter när jag har kranen igång. Och kranen får tryck från yttre uttaget. Sorry för en "pappersvändares" dumma frågor. Men "ventil för lyftarmarna sitter innanför locket" , vilket lock tänker du på då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 502 Baklyften strejkar

Forestboy  
#621647 Som du kallar tank!😊
Igår kväll råkade jag faktiskt stå och studera min 602 hur hydraulen är upp byggd så därför intresserar dit problem. Jag har inte själv öppnat min men gissar som föregående sagt att golvet i hytten skall ut och locket(tanken) hela paketet skall lyftas upp.

Avatar Fallback

Re: Valmet 502 Baklyften strejkar

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621651 Det räcker att lossa 4 skruv som håller plattan som stolen sitter på. Stolen går att lyfta upp på hyllan bakom så slipper man krångla ut den ur hytten. Därefter kommer man åt locket på hydraulen och kan ta sig ner för felsökning.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).