Traktorer och processorer

Köpråd valmet 602

9 inlägg 3931 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köpråd valmet 602

LJUNGHAGEN  
#621535 https://www.blocket.se/vi/88995198.html


Vad tycker ni om detta ekipaget ?
Har pratat med lite folk runt om mig och de tycker att det känns som ett lite högt pris..
Vad tycker ni ?

Mvh.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Köpråd valmet 602

isteskog  
#621544 Låter rimligt tycker jag!

Avatar Fallback

Re: Köpråd valmet 602

Avslutat-02  
#621547 Nja...skulle vart närmare 68.000 kr exklusive moms tycker då jag..
Det är förvisso grejer som har hållit att köra med, men de är även slitna på de ställen där det gör mest skada...även om de är efterhållna......

Användarvisningsbild

Re: Köpråd valmet 602

LJUNGHAGEN  
#621554 De jag har pratat med tycker att runt 65 ex moms har låtit mer rimligt..
Fel av mig att inte ge mer information i första inlägget, men det kommer här;
Har provkört den lite och verkar funka de jag testade, inte märkvärdigt med glapp i vagnen, fick bra att växla, även fast något litet skrap vi växling men det kan lika väl berott på mig med väldigt lite erfarenhet av traktorkörning.
Bakrutan var ersatt med plexi, men som i sin tur var krossat så de fattade en del.
Trepunktslift och det var borttaget men följde med.
Vid inbromsning så verkade de bromsa på ena sidan bara.
I övrigt gav den ändå ett okej intryck för åldern. Lite slitet men det är ju gammla grejer, elektronik som vindruta torkar och sånt provade jag aldrig men sånt går ju alltid att fixa själv.
När jag fiskade lite på priset så var det inte möt att hurra för. 2000 kr kunde han gå ner men inte mer.

Är tänkt som en gårdstraktor på mindre gård ca 10 hektar, egentligen inte något rungande behov av vagn, men det är alltid kul och bra att ha.

Uppskattar alla svar !
Tack på förhand!
MVH.

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpråd valmet 602

Avslutat-02  
#621558 Jobbade som säljare av jordbruksmaskiner och som du beskriver,, så hade jag ej tagit in den som säljobjekt...

Inbyte:35.000 kr exklusive.
Ut med lite översyn:68.000 kr exklusive.

Befintligt skick: 55.000 kr exklusive
Räknar av alla åtgärder som krävs...
Runt 13.000 kr...

Användarvisningsbild

Re: Köpråd valmet 602

Japan  
#621593 Ja, det är ingen jättepoppis traktormodell, även om den inte är dålig. Men skorrande i lådan ska du kanske kolla upp ännu en gång. Typiskt lite äldre Valmet. Nej, som många antyder så bör du inte ge över 70000.

Avatar Fallback

Re: Köpråd valmet 602

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621632 Valmet 02 serie är trevliga att köra men inga underverk av driftsäkerhet. Traktorn bör enligt min mening värderas runt 30000 med lastaren som är en rätt tråkig ryck och slit modell utan vettigt snabbfäste. Växellådan är ökänd, framförallt hög och lågväxeln. Minsta bekymmer där så är det bara att leta ett annat objekt. Kärran är väl i så fall mer gångbar och borde vara värt något mer än traktorn.

Avatar Fallback

Re: Köpråd valmet 602

Forestboy  
#621648 Jag hade en 502 och sålde den för 5000€ + moms. Jag har en 602 och skulle begära 6000€ för den. 602 har lite bättre motor.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd valmet 602

LJUNGHAGEN  
#621695 Jag tackar för alla svar hittills!
Verkar som mina egena tankar och värderingar stämmer väl överens med vad som skrivs i tråden.

Får låta denna traktor vara då jag och säljaren är alldeles för långt ifrån varandra prismässigt för tillfället. Jag har erbjudit 65 + moms men det var inte det minsta Aktuellt, kändes mer som de tog det som en förolämpning än ett bud.
(För 80 + moms kunde han inte ens tänka sig ta den till sin systeraffär 5 mil bort, som ligger i samma by som jag bor i. Utan det skulle han isåfall ha 5000 extra för att fixa)
Letandet fortsätter !

MVH.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).