Motorsåg och handhållet

Tjuvar och banditer!

8 inlägg 2683 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tjuvar och banditer!

Loggerslife  
#621048 Då har det hänt igen. Styvt 4 månader efter senaste inbrottet i firmans bilar (då det stals 10 talet sågar samt klätterutrustning) har tjuvar och rackarpack slagit till igen nu i veckan som gick. Denna gången var det min bil (VW transporter ) som länsades på 8 sågar i varierande storlek samt en sågkropp med eftermonterad vinsch.

Så ifall ni hör något eller får nys om något så kan ni ju alltid tjoa till. Jag kommer lägga in en lista på sågarna som stals här nedanför samt mailadress till firman.

Tack på förhand
/// Peter

1 st Husqvarna 353 med 15" svärd
1 st Husqvarna 550 xpg med 15" svärd
1 st Husqvarna 550 xpg med 13" svärd
1 st Husqvarna 560 xpg med 18" svärd
1 Husqvarna 550 XP Mark II med 15" svärd
1 st Jonsered 2253 med 13" svärd
1 st Stihl ms036 med 18" svärd
1 st Stihl ms660 med 30" svärd

Samt då en sågkropp med eftermonterad Lewisvinsch

Mail :
Info@tradfallarna.se



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Tjuvar och banditer!

TrioBrake  
#621099 Vart exakt hände det.här?

Användarvisningsbild

Re: Tjuvar och banditer!

Loggerslife  
#621136 I Huddinge. Polisanmälan är gjord men alltid bra med extra blänkare

   TS
Avatar Fallback

Re: Tjuvar och banditer!

Norrtälje  
#621194 Väldigt mycket tjuverier i trakterna söder om stan tyvärr, sannolikheten för inhemska brottslingar ökar dock chansen att någonting kan komma tillbaka. Märkdna är bra och som jag förstår standard för polis att titta efter. Kan också titta efter att efterlysa i olika facebook grupper ifall dessa hamnar i händerna på lokala hälare som ska försöka sälja.

Användarvisningsbild

Re: Tjuvar och banditer!

totte  
#621197 Hjälper ju inte nu, men för framtiden: Skriv upp serienummer på alla sågar och på tillbehör som har ett sådant. Om inte annat bra som bevis om det skulle dyka upp grejor. Inte så lätt att hävda äganderätten annars.

Användarvisningsbild

Re: Tjuvar och banditer!

Kvelp  
#621257
totte skrev:Hjälper ju inte nu, men för framtiden: Skriv upp serienummer på alla sågar och på tillbehör som har ett sådant. Om inte annat bra som bevis om det skulle dyka upp grejor. Inte så lätt att hävda äganderätten annars.


Når man kjøper en sag ny blir jo serienummer registrert hos forhandleren sit datasystem, men på eldre sager som kan være kjøpt brukt er det viktig å skrive ned nummeret.

Avatar Fallback

Re: Tjuvar och banditer!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621276 Handlarn här skriver upp serienummer på kvittot, det är bra tänkt tycker jag.

Användarvisningsbild

Re: Tjuvar och banditer!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621277 Anmäl de som stulna, inte bara hos polis även hos Inköpsstället så skickas det vidare till Husqvarna.
Har ni inga inköps kvitto, garanti sedlar etc..
Där ska ju serienummer stå. Lägga upp dem här är nyttigt.

På gammelsågarna har vi listor med serienummer för våra historiska arbete, men även för o vara lite säkrare om de får fötter...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).