Traktorer och processorer

Koppla huggarvagn till traktor

20 inlägg 9054 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Koppla huggarvagn till traktor

axwell  
#620748
Bert1 skrev: Så är det även på min Kubota, tror att det är det normala.

Hur stor är nackdelen att inte ha en helt öppen retur utan använda paruttaget som inte trycksätts när spaken binds i tryckläge. :?:

Returoljan tvingas ju genom 1 liten ventil mer än nödvändigt. :???:


Kan bli ett högre mottryck som leder till mer värmeutveckling.
Är väl främst hydralmotorer som kan va känsliga för mottryck


Som tex Hydrostatdrift ?

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Koppla huggarvagn till traktor

axwell  
#620749
Bert1 skrev: Så är det även på min Kubota, tror att det är det normala.

Hur stor är nackdelen att inte ha en helt öppen retur utan använda paruttaget som inte trycksätts när spaken binds i tryckläge. :?:

Returoljan tvingas ju genom 1 liten ventil mer än nödvändigt. :???:


Kan bli ett högre mottryck som leder till mer värmeutveckling.
Är väl främst hydralmotorer som kan va känsliga för mottryck


Som tex Hydrostatdrift ?

Användarvisningsbild

Re: Koppla huggarvagn till traktor

Bert1  
#620754 Säg sopvals buskslåtteraggregat dom kan ju gå långa perioder utan och stanna och med ganska höga varvtal

Avatar Fallback

Re: Koppla huggarvagn till traktor

Jim_the_one  
#620966 Kanske var lite förhastat förut. Det syns inte riktigt vad den gula är för koppling, är den platt i änden som den gröna så är det bromsuttag, är det en pigg i änden så är det returen. Om den ser ut som dom du sätter i dom andra färgade uttagen så är det med ganska stor säkerhet retur.

Normalt sett har man inte hydrauliken igång till spakarna när man förflyttar sig och behöver använda ramstyrningen.
Men du kan testa å sätta ramstyrningen i något annan ventil och sätta ventil paketets slangar till det bruna uttaget så kanske oljan styrs till ramstyrningen först. Annars så är oljan lat och tar enklaste/lättaste vägen tillbaka till tank, dvs vägen genom ventilpaketet.

Användarvisningsbild

Re: Koppla huggarvagn till traktor

Grålle52  
#621008 Är verkligen inte den gula hanen på höger sida fri retur??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).