Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hästen i skogen.

98 inlägg 35940 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hästen i skogen.

svampbob  
#620693 Vilket samspelt par.


Avatar Fallback

Re: Hästen i skogen.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620700 Min nya idol! 🙂

Ser mer naturtroget ut om man spelar upp i 0.8x. Fin film!

Användarvisningsbild

Re: Hästen i skogen.

svampbob  
#620701
Mangan skrev:Min nya idol! 🙂

Ser mer naturtroget ut om man spelar upp i 0.8x. Fin film!


Det är bara att byta bort traktor och vinsch nu och skaffa häst.
Att häst och gubbe orkar uppför och nedför backarna. Jag var nu före middagen ute och motionerade hästarna växlade mellan att gå och springa. Jag hade huggarkängorna med idragna broddar på och hästen skor med brodd på alla fyra.

Användarvisningsbild

Re: Hästen i skogen.

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620712
svampbob skrev:
Mangan skrev:Min nya idol! 🙂

Ser mer naturtroget ut om man spelar upp i 0.8x. Fin film!


Det är bara att byta bort traktor och vinsch nu och skaffa häst.
Att häst och gubbe orkar uppför och nedför backarna. Jag var nu före middagen ute och motionerade hästarna växlade mellan att gå och springa. Jag hade huggarkängorna med idragna broddar på och hästen skor med brodd på alla fyra.


Måste vara riktigt roligt när man har jobbat ihop sig och blivit ett bra team! Farsan körde med häst i tonåren, en gång blev det nåt stök i ett stort dike och hela lasset välte, hästen blev skrämd och drog iväg i en jäkla fart. Farsan fick gå hem och mötte sin far efter ett tag, de hade sett att hästen kom hem utan lass och förare så de blev lite skrämda och trodde att nåt hänt.
Ibland körde han hästen till skolan. Låter som fornhistoria men det här var på 60-talet i norra Finland :-b

Användarvisningsbild

Re: Hästen i skogen.

totte  
#620721 Kommer mig att minnas Anders Gernandt och hans kommentar om "ett charrrmant ekipage". Vilket samspel han har med sina hästar. Tack för länken till den filmen!

Avatar Fallback

Re: Hästen i skogen.

axwell  
#620732 Vilken fantastisk häst och gubben kan ju inte väga mer än 50 kg men verkar orka det dubbla i förhållande till det. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Hästen i skogen.

svampbob  
#624366 Inte helt lätt att förstå språket. Någon som förstår vad han gör då han märker stubben efter att granen är fälld? Är han rädd att "waldgeister" ska spöka?

Användarvisningsbild

Re: Hästen i skogen.

rokon  
#624370 Ja något ditåt, men jag tolkar det så här , när trädet fälls så blir skogsandarna rädda och flyr, därför huger han ett märke i stubben för att Waldgeister skall våga sig tillbaka till skogen. (där de hör hemma)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).