Skotare

Vagn att sova ute i skogen

10 inlägg 6186 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vagn att sova ute i skogen

JBeccau  
#619619 Hej!
Det är så att nu ska man sova i husvagn på gården detta innebär pendling på 30 min till och från arbetsplats 2 mil, 4 mil totalt , Onödig tid och bränsle enligt mig hehe..
Så jag tänkte mig en enkel vagn som man kan dra med sig ut till virkesuplägget samt att man har med sig deverse grejer och diseltank!
Men då är ju frågan hur ska jag få värme samt el till kylskåp så maten man har med för 4 dagar klarar sig?!? Utan att det blir fantasi summor!
Tacksam för svar och idéer! :) :-bd



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Vagn att sova ute i skogen

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619629 Husvagnen har väl gasolkylskåp och dito värme? Vad är problemet?

Avatar Fallback

Re: Vagn att sova ute i skogen

Avslutat-02  
#619633 Elverk bör orka driva kylen utan problem,
En liten kamin eller gasolkamin fixar värmen.

Användarvisningsbild

Re: Vagn att sova ute i skogen

JBeccau  
#619637
Skogsola skrev:Husvagnen har väl gasolkylskåp och dito värme? Vad är problemet?


Problemet är mögel, jag är känslig emot detta och dom flesta husvagnar har en tendens att få detta... det är ju ett alternativ men inte riktigt bra.. och tanken är att kunna ha diseltank med så man kanske slipper stöld

   TS
Avatar Fallback

Re: Vagn att sova ute i skogen

Avslutat-02  
#619641 Mögel kan finnas i vagnar som stått fuktigt eller inte skötts riktigt.

En vagn som stått torrt innehåller sällan mögel.

Användarvisningsbild

Re: Vagn att sova ute i skogen

anersimyra  
#619647 Är det en arbetsgivare / uppdragsgivare som tillhandahåller en mögelangripen vagn så finns två alternativ, antingen skaffar denna en ny eller tar sin mögelvagn och drar åt skogen.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Vagn att sova ute i skogen

Avslutat-02  
#619650 Ja...men så illa kan det väl ändå inte vara?

Användarvisningsbild

Re: Vagn att sova ute i skogen

AndréAndersson  
#620088 Som verksam i husvagnsbranschen kan jag säga dig flera saker. För det första, köp hellre en äldre svensktillverkad vagn än en nyare europeisk. Du får bättre värme, bättre ventilation och högre kvalitet. För det andra. Se till att fukttesta vagnen inför, eller direkt efter köp. Fortsätt sen med detta en gång om året så hittar du fukten i tid och slipper mögel och dyra reparationer. För det tredje. Kylskåp och panna är byggt för att primärt drivas med gasol. En aldepanna lämnar till exempel 3 kw värme på el, men hela 6 kw på gasol. Kylskåpet fungerar också mycket bättre på gasol. Se till att skaffa solceller, dubbla batterier och dubbla gasol flaskor så kan du ligga ute flera veckor utan ström om det behövs och så länge inte temperaturen dyker för långt ner.

Avatar Fallback

Re: Vagn att sova ute i skogen

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620181 Köpt en sån här flong ny. www.fritidsvagnen.se
Den är inte stor men där finns vad som behövs. Värme, spis och kylskåp. Funkar bra för en ensam person eller ett par som har en nära relation.

Avatar Fallback

Re: Vagn att sova ute i skogen

Jim_the_one  
#620697 Hej lillebror 😀

Roligt att du hitta hit.
Jag har en gasoltub om det behövs.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).