Skogsmässor

Skogsbränder flyttar skogsmässa

4 inlägg 5687 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsbränder flyttar skogsmässa

Torbjörn Johnsen  
#619240 Den stora skogsmässan AusTimber 2020 i Australien skulle ha hållits nu i april i år. Nu meddelar arrangören att mässan flyttas fram till november istället. Orsaken är de omfattande skogsbränder som härjat/härjar i Australien. Själva mässområdet i Gippisland i sydöstra Australien har skonats från bränderna men hela skogsnärningen är hårt drabbad. Många avverkningsföretag och skogshuggare går bokstavligen på knäna efter att ha kämpat mot bränder under flera månader.

Nytt datum blir 6-7 november 2020 men mässan inleds med field trips redan 4-5 november. Platsen blir densamma som planerat.

Australien kan tyckas långt bort för svenskt skogsbruk men det är många både svenska och finska tillverkare som är med som utställre på AusTimber.

Här hittar ni pressreleasen om datumflytten och här är AusTimbers sajt.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsbränder flyttar skogsmässa

Jim_the_one  
#619250 Hmm, frugans barndomsvän bor typ mitt i Viktoria, colac. Kanske skulle planera in en sväng.

Avatar Fallback

Re: Skogsbränder flyttar skogsmässa

Jim_the_one  
#619395 Någon som har koll på detta med att dra av resa på firman?

Användarvisningsbild

Re: Skogsbränder flyttar skogsmässa

Vedproducent  
#619404
Jim_the_one skrev:Någon som har koll på detta med att dra av resa på firman?

Det drar du av naturligtvis helt. Ska du göra något privat också så kan du ju dra av till 90 procent tex.
Skogsresor brukar rekommendera att dra av 90 procent på sina resor så det inte blir någon diskussion om något i programmet kan anses ha privat karaktär.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).