Verkstan

Vad gör ni i verkstan ?

1810 inlägg 185970 visningar 80 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

hardman  
#618890 [url][/url]
Mitt vinterprojekt

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#618897
Seb macahan skrev:Nu börjar saker o falla på plats. Lyftbordet i golvet är monterat, verkstadsbänk med verktygshyllor, tom en liten sågavdelning. Idag kom det upp en liten telfer på vagn i en takbalk. Den lyfter bara 500kg men en stor hjälp när vi bygger väggblock. Nu återstår bara att få tid och lite ekonomi att isolera väggar och tak samt klä med plåt invändigt och en luft luft pump. Belysning ligger o väntar nya i kartong.

Men vad fin verkstad. Kanon. Måste kännas skönt att få meka där.👍

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#618898
hardman skrev:[url][/url]
1578944395_dsc_0258.jpg

Är det en 840?

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

tallen100  
#618906
fendt311 skrev:
hardman skrev:[url][/url]
1578944395_dsc_0258.jpg

Är det en 840?

641 tror jag..

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Amatörhuggare 62  
#618915 Monterat huvudbrytare,åt grannen.
Så får vi se,om batteriet håller strömmen.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

källshult  
#618937
Har fått lite motivation att greja lite med klenoden . Svetsad fast trima sms fäste . Får försöka komma på hur man ska arbeta får väldigt ont i höften ryggen när jag står still får anpassa sig och ha en rullpall jämte mig så man kan sitta ner och pausa .

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

molnia  
#618977
Seb macahan skrev:Nu börjar saker o falla på plats. Lyftbordet i golvet är monterat, verkstadsbänk med verktygshyllor, tom en liten sågavdelning. Idag kom det upp en liten telfer på vagn i en takbalk. Den lyfter bara 500kg men en stor hjälp när vi bygger väggblock.


Spännande att se!
Funderar lite på framtiden och ett av alternativen skulle skulle innebära att bygga väggblock på logen, kunna jobba skyddat från väder o vind. :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

hardman  
#619017 Det är en 641a.
Men bilden blev visst lite på sniskan :d

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Stampep  
#619018 Provkör slipen som stått alldeles för många år :oops:

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619020
Fransgård 255 slitstål lossnat

Dagens pyssel, snöslungan fastnade i en stubbe och halva skärstålet lossnade.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Kse  
#619023
Slurfi skrev:
1579019099_jan2020snowslunga.jpg

Dagens pyssel, snöslungan fastnade i en stubbe och halva skärstålet lossnade.

Undrar om det skulle bli mindre snöpackning med räfflade stål på en slunga? Fast det kanske inte spelar nån roll.
Jag tycker iaf att det gör skillnad när man kör med diagonalblad och framförallt får man fint manchestermönster. 😍

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#619043 Med lite sura miner över att skolan börjat på allvar. Så här stor killen våran. Han är ju faktiskt 11år. Målat i två kvällar efter skolan. Ingen läxa så klart. Han är nu klar med motorn och allt det gråa tycker han. Vi ska nu köpa ny ratt ( för man blir svart om händerna och det kliar som det gula du brukar använda när du bygger så det blir varmt ), tändningslås ( pappa har startat med skruvmejsel, inte bra ), skruva loss instrument panelen fixa till elen och lysen. Pappa förstår ju inte hur viktigt sådana saker är. Bara för att MF35 har dragit ved maskin senaste 26 åren. Så måste ju sånt funka. Det fattar du väl pappa.😲

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Kse  
#619044
fendt311 skrev:Med lite sura miner över att skolan börjat på allvar. Så här stor killen våran. Han är ju faktiskt 11år. Målat i två kvällar efter skolan. Ingen läxa så klart. Han är nu klar med motorn och allt det gråa tycker han. Vi ska nu köpa ny ratt ( för man blir svart om händerna och det kliar som det gula du brukar använda när du bygger så det blir varmt ), tändningslås ( pappa har startat med skruvmejsel, inte bra ), skruva loss instrument panelen fixa till elen och lysen. Pappa förstår ju inte hur viktigt sådana saker är. Bara för att MF35 har dragit ved maskin senaste 26 åren. Så måste ju sånt funka. Det fattar du väl pappa.😲

Grabben har helt rätt. 😄
Kul när dom är intresserade, bara att lätta på lädret och uppmuntra.
Och snyggt jobbat med måleriet oxå! 👍

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

tallen100  
#619045 Blir fint med färg :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Vardon  
#619046 Sätter uppven press jag köpt via duabhuset



Passformen imponerande inte., inte alls faktiskt den runda cyindern trivses inte i det ovala hålet.



Men istället för att bli upprörd och kundtjänst och vänta massor fick jag chans att pröva upphängningen för 4 backs skivan ordentligt och nu får den prata med svarven. Jag får skriva en arg lapp till dem. En arg lapp säger mer än1000 ord


Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).