Traktorer och processorer

Traktor med stor hytt?

72 inlägg 23510 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61794 905 har oxå samma hytt som 505,605, 615, 655, 705, 755, 805, 855.
Höga bra rutor som gör att man ser bra uppåt rätt om du är LÅNG.
Kanske lite trångt för stora fötter bakåt :mrgreen:

40 km eller inte ser jag som en bisak om man ska köra mest i skogen, har man 8-10 km
till den kanske man kan tänka på de, annars kan de nog kvitta.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61796
Slurfi skrev:
roten skrev:
Valtra skrev:
505, 605, 705 osv har stor hytt.

edit glömde visst lägga in länken till traktorn jag skulle lägga in lite längre upp :oops:

http://www.blocket.se/alvsborg/VALMET_6 ... ?ca=20&w=3


Är det samma storlek på dom hytterna? Kikade in i en 905 och den var ju enorm inuti.

Får nog leta efter en Valmet så småningom, verkar vettigast. New Holland verkar ju fin men en titt på Blocket säger att dom börjar på typ 250.000 och går uppåt.

Nog får du väl lite billigare om du tar en 1996-2000 New Holland ?
De går ju dessutom 40 kmh, viktigt.
Sen får man ju inse att det kostar att ligga på topp, hehe.


verkar som du är New holland, ford "Frälst", i min mening har dom ingenting i skogen o göra ifall dom inte är skogsutrustade och lite grejer flyttade och så. valmet går att köra i skogen utan att den är någon skogsutrustning. finns ju rätt många valmetar som gör 40km, bla annat vår 605 gör ju 40 km. hade gått för fort på backen ifall man inte hade haft turbinkopplingen, men nu så går ju de bra.

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61799 Om du ska ut i skogen någon modell av Valmet/valtra med tank i mellandelen så sätt iaf minst ett skydd vid bottenpluggen för tanken. Trycker du till den kan den börja läcka och kan bli lite jobbigt om du deformerat gängan.
Done that, bine there :roll:

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61804 Slurfi, dom jag har hittat är mest nyare maskiner. Verkar som om dom inte vill ha kvar dom av nån anledning :mrgreen:

Hittade den här på blocket men priset verkar styvt.
http://www.blocket.se/lulea/Valmet_655_ ... ca=1_9&w=0

Annars hade den vad jag vill ha verkar det som. Fast timmarna hade gärna fått vara lägre. Hur mycket timmar är mycket egentligen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61806
roten skrev:Slurfi, dom jag har hittat är mest nyare maskiner. Verkar som om dom inte vill ha kvar dom av nån anledning :mrgreen:

Hittade den här på blocket men priset verkar styvt.
http://www.blocket.se/lulea/Valmet_655_ ... ca=1_9&w=0

Annars hade den vad jag vill ha verkar det som. Fast timmarna hade gärna fått vara lägre. Hur mycket timmar är mycket egentligen?


Glömde fråga. Vad skulle ni kunna tänka er att betala för den traktorn?

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61807 ser ut att vara i fint skick. vet 2 valmet som har gått över 20000 timmar och ett antal till som har gått över 15000 så där är ett par timmar kvar. 605ans timmätare står just nu på 7500 och den knallar på fint :smile:

ang priset så tycker jag de låter lite dyrt, men där är ju lastare på med och har du ingen större användning av den så kan du sälja den.

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61809 Lastare är ett måste då det är enda traktorn jag kommer att ha. Vad tror du man skulle kunna prova bjuda?

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61815 jag vet inte riktigt :???: lastaren är väl värd en del för att den har hydr lås och tredje funktion. när vi köpte våran 605 2003 eller 2004 så gav vi 130000 + moms och då hade den gått 5200 timmar. tror detta var väldigt billigt dock och det var innan efterfrågan ökade på dom så priset hade ju varit högre nu. vet inte ifall 170-175000 kan va lagom?

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61816 Ok, tack för det. En fråga till. Hydralflödet i den maskinen, vad ligger det på? Valve flow var det enda som stod på tractordata.com. Men 46 lpm är ju inget att skryta om. Fast det kanske inte är det flödet man ska titta på :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61817 Hittade det, 51 lpm.

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61818
roten skrev:Hittade det, 51 lpm.


helt rätt :grin:

förresten, du tittade inte på 6400an som jag länkade, tyckte den va rätt fin med. större flöde där med

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61819 Jo men den var för fin för skogen :wink: har ingen panik som sagt efter traktor och den ligger lite utanför min prisgräns just nu. Men den var fin, inget snack om det. 655:an gör nog det åxå men med lite vilja och en massa prut kanske+ att jag känner en säljare där :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61820 Denna kanske skulle kunna gå att finansiera!
http://www.rosenqvistmaskin.se/?p=29440&m=3538

Länken skulle visat en 705 från 83 med lastare :oops:

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61822
roten skrev:Jo men den var för fin för skogen :wink: har ingen panik som sagt efter traktor och den ligger lite utanför min prisgräns just nu. Men den var fin, inget snack om det. 655:an gör nog det åxå men med lite vilja och en massa prut kanske+ att jag känner en säljare där :wink:


ja de går nog att pruta en del på 655an den har ju varit ute en stund på blocket och jag har för mig att jag har sett den tidigare med.

tittade nu i instruktions boken, dom har inte så stor vändradie 4 meter med fyrhjulsdriften urkopplad och 4,5 inkopplad.(beroende lite på däck utrsutning.

Avatar Fallback

Re: Traktor med stor hytt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61824 Det verkade ju smidigt. Får kanske åka och titta på den och snacka med dom. 705:an tror jag har vart på blocket för 135. Kan kanske va ett hyfsat pris?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).