Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Pris utkörning fyrhjuling

10 inlägg 4239 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris utkörning fyrhjuling

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60107 Har blivit tillfrågad om jag kan köra ut plantor med fyrhjluling & vagn. Frågan är bara vad man ska ta i timmen för att man kör ut dom. De pratar om allt från 18 000 till 30 000 st plantor så det tar väl lite tid antar jag.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Pris utkörning fyrhjuling

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60109 500 kr/h?
iofs 30 000 plant med fyrhjuling går rätt så snabbt så länge man har en bra stig lr dylikt att köra efter.... på hygget tar det givetvis lite längre tid....

men dom vill väl troligtvis veta maxkostnaden?

Avatar Fallback

Re: Pris utkörning fyrhjuling

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60126 Det var snabba ryck för de ringde igår kväll o ville ha det utkört idag :???:. Men det var en jäkla terräng att köra i. Va det inte stora stenar så var det stubbar som va halvmetern. Eller branter. Men det var iallafall inte ngr större spår efter skördaren & skotaren.
som längst var det nästan 1,5 km att köra O då låg plantorna bredvid hygget.
Fick iallafall använda vinchen för att ta mej fram på ngr ställen :P .

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris utkörning fyrhjuling

Valmet830.3  
#60136 Då är bara frågan, vad blev priset till slut?

Användarvisningsbild

Re: Pris utkörning fyrhjuling

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60162 var också ute å provkörde på ett ställe men var faktiskt helt omöjligt å ta sig fram, lr man skulle ju kunna bygga ett par broar, men riktiga krondiken, dyngsura myrar, stenar, osv gjorde att det istället får bli en liten promenad för plantörerna imorrn är dock enbart 450 meter att gå så det var iaf inga km avstånd!

men då det är grävhög så vet man att generellt sätt är det ett riktigt surt hygge, men detta var nog något sorts nytt rekord :S


Winschen är viktig att ha :) har du skogsdäck på fyrhjulingen också?

Avatar Fallback

Re: Pris utkörning fyrhjuling

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60177 He he vad priset blev, det vet jag ju inte än. Allt som ägaren till företaget sa. Det får kosta vad det vill bara det blir utkört :lol: .
Kan ha ngt med att göra att chefen själv hade varit där o burit ut 10 lådor själv, dock hade han inte burit bort dom längst bort :grin: .
En av dom som ska plantera va med o la av låderna o han trodde inte att de skulle behöva gå så långt för att hämta plantorna iallafall.
Skrev fel för jag har en 6 hjuling o ingen 4 hjuling. Det är en jäkla maskin till o ta sig fram, dock är ju svängradien lite dålig :sad: .

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris utkörning fyrhjuling

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61310 Nu är fakturan skickad iallafall. Jag tog 450:- i timmen plus milersättning för bilen. Vet inte om priset är rätt, kanske inte blir ngr mer plantor att köra åt dom :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris utkörning fyrhjuling

Valmet830.3  
#61671 450:-/timme låter väl ganska rimligt för "gubbe"+maskin.

Avatar Fallback

Re: Pris utkörning fyrhjuling

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61677 Ja jag hoppas det iallafall. Sen ville de ju att jag skulle komma dan därpå & det måste ju va värt lite också tänkte jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pris utkörning fyrhjuling

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61703
Södergård skrev:Ja jag hoppas det iallafall. Sen ville de ju att jag skulle komma dan därpå & det måste ju va värt lite också tänkte jag.

Rätt, man ska ta betalt för snabb service och flexibilitet åxå, sen är det ju frågan om de förstår att uppskatta.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).