Skördare

Øsa 250 E

3 inlägg 1775 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Øsa 250 E

vhallar  
#606347 Hei, har en Øsa 250 E med tapio 400. den har fungert helt ok til diesel tilførsel sviktet,og motoren stoppet. kran og agregat var da et stykke over bakken og til høyre side. Jeg kjørte da startmotor samtidig som jeg senka kran og svingte den bakover. Når jeg etterhvert fikk start på motoren igjen fungerte ikke kran og maskin styring. Hva kan være problemet, ser ut som EL system er ok. ??



   TS
Avatar Fallback

Re: Øsa 250 E

AKKAMAAN  
#606349 Fungerar vare sig rattstyrning eller terrängstyrning/knappstyrning för körning framåt?
Om det bara är terrängstyrningen bakåtvänd och kranen som inte fungerar så misstänker jag kretsen med stolsensorn. Stolsensorn kopplar bort kranen och terrängstyrningen när man kör med ratten och stolen vänd framåt.
Tror det sitter en 8A säkring på Centralkortet under panelplåten på under främre sidorutan. För övrigt kolla alla säkringar när du ändå är där.
250 E är inte en 250 E-va? Om det är en 250 E så har den hytten på motorenheten. E-va har hytten på "vagn"...
Är det en original 250 E eller en ombyggd 250 skotare
Vad är det för tillverkningsnummer på basmaskinen?

Användarvisningsbild

Re: Øsa 250 E

vhallar  
#606380 Hei,det er en 250 E motor og hytta på framvagn, styring fungerer ikke forover heller,har nå målt servotrykk på sjekkpunkt 1 og 2 . ca. 10 bar. skal være 25-30 bar. kan hovedpumpe være defekt av at jeg kjørte kran/pumpe på startmotoren. ?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).