svampbob skrev:Första landet som förbjuder Teslas Autopilot. Fast det har ju egentligen inget med Elbilar att göra.
https://www.calcalistech.com/ctech/arti ... 04,00.html
Första landet? Är det ens tillåtet i ett enda land enbart med autopilot?
svampbob skrev:Första landet som förbjuder Teslas Autopilot. Fast det har ju egentligen inget med Elbilar att göra.
https://www.calcalistech.com/ctech/arti ... 04,00.html
Vedproducent skrev:svampbob skrev:Första landet som förbjuder Teslas Autopilot. Fast det har ju egentligen inget med Elbilar att göra.
https://www.calcalistech.com/ctech/arti ... 04,00.html
Första landet? Är det ens tillåtet i ett enda land enbart med autopilot?
Alvarsson skrev:Som jag skrev för några dagar sedan värderas Tesla på börsen högre än GM och Ford ihop! Det visar vilken tilltro marknaden har till elbilen.
Alvarsson skrev:Vi får se om det är en spekulationsaktie eller ett värdetillväxtföretag! Intressant skall det bli. oavsett kommer det att välla fram elbilar från dom traditionella tillverkarna dom närmaste åren. Men det är en annan historia.
gnisten83 skrev:Bilägare som inte bor i villa och parkerar på gatan kan inte ladda hemma så för dom blir de en realitet
Fredrik Reuter skrev:Ionity chockhöjer nu laddavgiften i sina laddstolpar och genom detta blir körningen dyrare än med en dieselbil. Det kostar 522 kr att ladda för 40 mils körning, motsvarande kostnad för 40 mil med dieselbil är 396 kr vid ett dieselpris på 16:50 kr.
"Business as usual" alltså, eller vad tycker du?
https://www.vibilagare.se/nyheter/ionit ... laddningen
Mangan skrev:Till skillnad mot "fossilbil", så laddar man elbilen hemma med billig ström i kanske 90% av behovet. Så priset på snabbladdare är itne särskilt betydelsefullt för totalekonomin. Om du kunden tanka bilen hemma med skattefri diesel, så hade inte heller dieselpriset på pump betytt så mycket, eller hur? Bara när du är på dina resor kors och tvärs i Sverige, som du behöver utnyttja den (om du inte laddar hos de du hälsar på, förstås).