Öppna kategorin

Regeringens miljösatsning är mest en slogan

8 inlägg 2421 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Regeringens miljösatsning är mest en slogan

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Regeringens miljösatsning är mest en slogan

Avslutat-02  
#605824 Var ifrån har man fått att regeringen skulle satsa på miljön? Från dem själva...?

De är knappast pålitliga, men de har satsat enorma summor på att äganderätten och brukanderätten ska undermineras i det dolda.

De häver i väg pengar på elbilar mm.
De höjer skatten så att landsbygden inte kan eller snart inte ens orkar hålla på med jordbruk/skogsbruk.....

Man ska slås ihjäl av skatter och avgifter för allt möjligt...
Man ska inte få värma kåken med vedeldning mm.
Man ska inte få ha enskilda avlopp, utan kommunalt ska det va,lika så vatten.
Staten ska äga tvn, genom telia...
Straffskatt på allt.

Avatar Fallback

Re: Regeringens miljösatsning är mest en slogan

axwell  
#605828 Politisera nu inte den här tråden mer än nödvändigt !

Åter till ordningen: P4 -nyheterna har pratat om vedpannor 0ch accumulatortankar nu på morgonen, nån som har en länk till vad som sas :?: :???:

Avatar Fallback

Re: Regeringens miljösatsning är mest en slogan

Avslutat-02  
#605830 Ursäkta mig så mycket...
Ska tänka på't...

Avatar Fallback

Re: Regeringens miljösatsning är mest en slogan

Palakangas  
#605831
axwell skrev:Politisera nu inte den här tråden mer än nödvändigt !

Åter till ordningen: P4 -nyheterna har pratat om vedpannor 0ch accumulatortankar nu på morgonen, nån som har en länk till vad som sas :?: :???:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=7381908

Avatar Fallback

Re: Regeringens miljösatsning är mest en slogan

Avslutat-02  
#605832 Handlade väl om att man ville ha fram en miljöpremie på att folk ska byta ut sin värmepanna, speciellt i tätort..

Jag tror att de tänker bakvänt igen, blir nog inte bättre bara för att man måste fixa tankar och byta panna... Bara dyrare, men det skapar mera arbetstillfällen i och med att man behöver anlita för detta på många ställen, eller så kopplar folk på sig på det kommunala värmeverket om det finns på orten..

För egen del så ska jag utöka med mera tankar och en större panna, men det blir en gjutjärns panna...
Senast redigerad av Avslutat-02 fre 10 jan 2020, 11:25, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Regeringens miljösatsning är mest en slogan

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#605833 Fast astma och allergiförbundet vill ju totalförbjuda vedeldning på "känsliga platser" https://www.mynewsdesk.com/se/astma-_oc ... er-2296654
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Regeringens miljösatsning är mest en slogan

Avslutat-02  
#605834 Förstår att de tycker man ska använda sig av smhi:s information, de sitter ju i samma båt... Förbjud allt... Kan man förbjuda att vara dum i huvudet också?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).