Skördare

Nya rottne H10

20 inlägg 8997 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nya rottne H10

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60545 Tänkte höra lite om vilket intryck ni som såg rottnes nya H10 fick? Har bara sett den själv på bild å där såg den inte så dum ut



   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya rottne H10

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60549 lite halvmysig.. Kortare än gremon, kran som har större arb.område än TJ/logliftkranarna, ev svängande hytt, men ca ett år bort i tiden innan produktion.. Nu vare 11m Cranabkran på, med rottnes vridhus, kan ju bli nått annat.
De hade inte varit ute i skogen med den ännu, kom nog direkt från verkstan..

Avatar Fallback

Re: Nya rottne H10

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60550 Hoppas de inte glömmer kraften i kranen som de har gjort ibland skulle va bra om man kunde haka på ett sp 561 lf då kanske den maskinen blir rätt

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya rottne H10

masterchief  
#60552 Det pratades om en egen kran eventuellt, men det verkade inte riktigt bestämt...
Det jag gillade var markfrigången, även om portalerna stack ut en del.

Användarvisningsbild

Re: Nya rottne H10

Knegarn  
#60562 "Äntligen en vettig kran" tänkte jag när jag såg maskin på bild :smile: en klart intressant maskin som jag skulle va intresserad av om det fanns öht nån möjlighet att ens få prata rottne med någon i finland. Finns knappt en rottnekeps här så då vet man ju hur det ser ut med service/support/reservdelar.

Avatar Fallback

Re: Nya rottne H10

tullan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60759 varför har den större arbetsområde än tj/loglift kranarna?

Avatar Fallback

Re: Nya rottne H10

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60903
tullan skrev:varför har den större arbetsområde än tj/loglift kranarna?

antar att den har längre sväng cylindrar vilket ger i sin tur ger ett större arbetsområde....

Användarvisningsbild

Re: Nya rottne H10

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60904 Är samma svängkrans eller så som sitter på F-18.

Avatar Fallback

Re: Nya rottne H10

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60938 tror ni inte den kan vara lite klen? Om jag förstod rätt så var det väl H8an motor och pumpar osv.
OCh en där från rottne sa att det bara gick att ha det minsta rottne aggregatet eller sp 451 annars blev det för tungt.

Användarvisningsbild

Re: Nya rottne H10

Pidden  
#61272 Känns ju inte riktigt lönt att ha en sån bastant basmaskin och sen bara ett litet aggregat (EGS 402,SP 451). Då kan man ju lika gärna köra med en 1270/754, Gremo/ SP 551, 911/350.

Användarvisningsbild

Re: Nya rottne H10

masterchief  
#61273 Misstänker de satsar på det senaste inom gallringstrenden, dvs sistagallringen av främst gran skippas.
Då behövs det sällan större aggregat, utan de verkar satsa på små rappa saker.
För mina behov är den dock lite för klen som storskördare i firman...
Skulle dock vara förvånad om den inte klarar att bära ett 551..

Avatar Fallback

Re: Nya rottne H10

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61309
masterchief skrev:Misstänker de satsar på det senaste inom gallringstrenden, dvs sistagallringen av främst gran skippas.
Då behövs det sällan större aggregat, utan de verkar satsa på små rappa saker.
För mina behov är den dock lite för klen som storskördare i firman...
Skulle dock vara förvånad om den inte klarar att bära ett 551..


Han från rottne som vi pratade med sa att det var för tungt iaf.

Avatar Fallback

Re: Nya rottne H10

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61338 gissar att med 10m räckvidd borde det gå med 551 den på elmia hade ju 11m räckvidd om jag inte mins fel.
Var väl en crh15 och på valmet klarar den ju 350 på 10m iallafall 8)

Användarvisningsbild

Re: Nya rottne H10

Pidden  
#61367 Instämmer med att man med en 10meters kran borde klara att hålla ett 551! 11 meter är en meter för långt med ett stort aggregat! 8)

Användarvisningsbild

Re: Nya rottne H10

rocky  
#61507 [quote="Valmet 890"]tror ni inte den kan vara lite klen? Om jag förstod rätt så var det väl H8an motor och pumpar osv.

Inget av det som satt under huvarna,kran eller hytt var klart vad det ska vara. Den va bara ihop satt för att ställas ut. Hoppas dom tar till sig kundernas förslag så den blir bra från början :P

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).