Sågverk (mindre)

Hur stor elmotor? Bandsågverk

4 inlägg 4007 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hur stor elmotor? Bandsågverk

Daniel Ivarsson  
#605350 Funderar starkt på att köpa ett Logosol B751 med elmotor. Det skall användas för att såga lite brädor, plank och klyva rötved som är för grovt för flishuggen.
Frågan är vilket motoralternativ man ska välja 4,6 eller 8 kW?



   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Hur stor elmotor? Bandsågverk

Granstorp  
#605364 Är själv nära att beställa en B751 och då den senaste modellen Pro. Verkar som Pro modellen levereras med den större motorn. Har du inga problem med att säkra upp för den större motorn så hade jag tveklöst kört på den största! Inte kul att behöva ångra i efterhand att man valde den mindre! Borde väl vara först när man sågar grövre stockar som skillnad i effekt kommer märkas! Oavsett motorstorlek så gäller det nog att ha bra skärpa på sågbanden!

Användarvisningsbild

Re: Hur stor elmotor? Bandsågverk

svampbob  
#605381
Granstorp skrev:Är själv nära att beställa en B751 och då den senaste modellen Pro. Verkar som Pro modellen levereras med den större motorn. Har du inga problem med att säkra upp för den större motorn så hade jag tveklöst kört på den största! Inte kul att behöva ångra i efterhand att man valde den mindre! Borde väl vara först när man sågar grövre stockar som skillnad i effekt kommer märkas! Oavsett motorstorlek så gäller det nog att ha bra skärpa på sågbanden!


Beställer du med Smart Set?

Användarvisningsbild

Re: Hur stor elmotor? Bandsågverk

Granstorp  
#605386 Ja, det blir med Smart Set!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).