Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 265706 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#604924 Pajashund

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hundar

Henrik-  
#604934
Erre skrev:Pajashund

Han härmar ju bara husse :-bd

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#604940 Som kontrast till pajaseriet kör vi här med lite stram givakt.


Användarvisningsbild

Re: Hundar

MilanJo  
#604970 Trots alla år på hästrygg eller på en kälke bakom, så välorienterad i skogarna här ikring har jag aldrig varit som sedan Saffran kom i huset. Nu är hon ett år, lite slynglig men fortfarande så himla go'. 😊

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#604984
Henrik- skrev:
Erre skrev:Pajashund

Han härmar ju bara husse :-bd

Pajashusse med då. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#604990
MilanJo skrev:Trots alla år på hästrygg eller på en kälke bakom, så välorienterad i skogarna här ikring har jag aldrig varit som sedan Saffran kom i huset. Nu är hon ett år, lite slynglig men fortfarande så himla go'. 😊

Gillar saffrans tilltag då de är så lika min Beam. Vatten är livet!😊

Användarvisningsbild

Re: Hundar

T Landström  
#605018 Jag tror inte jag har bidragit med så mycket i denna tråden...men här är en bild på mig och min gråtuss :wink:
Såhär ser det ut här hemma när den grå passerar i närheten...

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620318 Var fint väder och lätt terräng idag så boven fick följa med. Än orkar han, 15,5 år gammal. Han la sig när vi kom hem och lär sova några timmar till, innan han är redo för nya äventyr!

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#620328 Små hundar kan ofta bli rätt gamla, de får inte lika ofta problem med leder och rygg. Härligt att se bilder på den heltuffe Boven!

Scilla på promenad, en av de få dagarna med sol.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MilanJo  
#620333
totte skrev:Små hundar kan ofta bli rätt gamla, de får inte lika ofta problem med leder och rygg. Härligt att se bilder på den heltuffe Boven!

Scilla på promenad, en av de få dagarna med sol.
1579628368_200119_3.jpg



Häromdagen hittade jag en helbror till min hund, på facebook. Först, såklart glädje, att hitta en med samma föräldrar (äldre kull) men sedan lite förstämning när det visade sig att de tränar, förutom bruks-, på att stabilisera höfter och leder då den hade röntgats och visat sig ha s k C-höfter (A och B är felfria och sedan är det en fallande skala). Ju äldre min blir, desto närmre kommer vi en höftröntgen. Men vi hoppas det ska bli ett gott resultat, men det där med hundar och deras hållbarhet...bortskämd med hästar som blir gamla som gatan blir kontrasten stor mot hundar som i bästa fall blir 10. Lite ledsamt tycker jag allt.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#620340 Det är det värsta med hundar, att de lever så kort tid. Vi håller tummarna för att din är bra och hänger med länge än.

Avatar Fallback

Re: Hundar

t4bb3  
#620392
MilanJo skrev:
totte skrev:Små hundar kan ofta bli rätt gamla, de får inte lika ofta problem med leder och rygg. Härligt att se bilder på den heltuffe Boven!

Scilla på promenad, en av de få dagarna med sol.
1579628368_200119_3.jpg



Häromdagen hittade jag en helbror till min hund, på facebook. Först, såklart glädje, att hitta en med samma föräldrar (äldre kull) men sedan lite förstämning när det visade sig att de tränar, förutom bruks-, på att stabilisera höfter och leder då den hade röntgats och visat sig ha s k C-höfter (A och B är felfria och sedan är det en fallande skala). Ju äldre min blir, desto närmre kommer vi en höftröntgen. Men vi hoppas det ska bli ett gott resultat, men det där med hundar och deras hållbarhet...bortskämd med hästar som blir gamla som gatan blir kontrasten stor mot hundar som i bästa fall blir 10. Lite ledsamt tycker jag allt.


Är du påläst angående höfterna? För min uppfattning är att idag anses inte C heller vara ett problem. Inom många raser avlas det på C bara ena parten har A/B.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MilanJo  
#620410
t4bb3 skrev:
MilanJo skrev:
totte skrev:Små hundar kan ofta bli rätt gamla, de får inte lika ofta problem med leder och rygg. Härligt att se bilder på den heltuffe Boven!

Scilla på promenad, en av de få dagarna med sol.
1579628368_200119_3.jpg



Häromdagen hittade jag en helbror till min hund, på facebook. Först, såklart glädje, att hitta en med samma föräldrar (äldre kull) men sedan lite förstämning när det visade sig att de tränar, förutom bruks-, på att stabilisera höfter och leder då den hade röntgats och visat sig ha s k C-höfter (A och B är felfria och sedan är det en fallande skala). Ju äldre min blir, desto närmre kommer vi en höftröntgen. Men vi hoppas det ska bli ett gott resultat, men det där med hundar och deras hållbarhet...bortskämd med hästar som blir gamla som gatan blir kontrasten stor mot hundar som i bästa fall blir 10. Lite ledsamt tycker jag allt.


Är du påläst angående höfterna? För min uppfattning är att idag anses inte C heller vara ett problem. Inom många raser avlas det på C bara ena parten har A/B.


Nej. Farhågan är att det är "värre" än C, men den dagen den sorgen.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621288 Nu dom senaste släppen med Tarzan. Så har det blivigt lite drev. Dock utan att man fått se vad det var. :smile:

Idag så fick jag syn på ett rådjur. :-bd


Synd bara att säsongen är slut nu. Men det ska bli skoj till hösten. Nu när han fattat galoppen.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

sundelius  
#621317 Jag fick skjuta en bock killing för kompisens drever idag
Hoppas du får många härliga jakter med Tarzan. Det lät ju lovande iallafall :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar