Socialt (mer om oss)

Träning för skogsarbetare?

52 inlägg 13819 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Träning för skogsarbetare?

enbhen  
#603604 Mitt upplägg just nu är:

Daglig rask promenad i samband med lunch på jobbet, ca 20-25 min
Utegym 2 ggr/vecka, enbart kroppsvikt, intensivt i 10-15 min (i samband med lunch)
Ett pass i veckan med cirkulationsträning, blandat kondition/styrka (med instruktör).

När det är säsong cyklar jag en del till jobbet.

Detta upplägg fungerar mycket bra för mig, hade velat träna mer och hårdare men har fullt upp som heltidsarbetande småbarnsförälder. Min kropp mår bättre än på länge!

Är 37 år, väger kring 80 kg och är 174 cm, tänker på vad jag äter men dricker gärna öl.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Träning för skogsarbetare?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#603665 Noke eg har lurt litt på er korleis eg skal komma meg ned i vekt sammtidig med at eg trene.
Men da er kanskje ikkje så stort problem, vektene eg trenar med er foreløpig lette og da totale volumet er og lite omfattande.
Skal jo berre ned noken få kg frå ca 90 til ca 85 så da er vel berre og eta litt mindre noken veker.
Kan nå begynna med og kutta ut alt av sjokolade, chips, brus, kaker samt oboy.
Er veldig glad i H mjølk med Oboy.
Får heller eta (litt) meir igjen når vektene forhåpentligvis blir tyngre og volumet blir litt meir omfattande, men ambisjonane er moderate.
Helst for og ha meir krefter i dagliglivet samt på arbeid og ikkje minst unngå skader.

Användarvisningsbild

Re: Träning för skogsarbetare?

Valmet6400  
#603721 Folk verkar ha mycket fritid eller så är jag dålig på att planera 🙃

Brukar ta sonen till simhallen om vädret är riktigt motbjudande och inget direkt ligger på.

Har aldrig specifikt tränat, bara genom att jobba i skogen och hålla på med bonderiet år efter annat och inte har några större laster än snus och kaffe håller man konditionen på god nivå. Med risk för skryt kan jag tillägga att jag sprungit lidingöloppet trots allt. Det bara för att visa sport- och träningsdårarna i min släkt att jag också kan fast jag helst är hemma med tanten på fritiden 😀

Avatar Fallback

Re: Träning för skogsarbetare?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#603753 Frågan är väl vilken tid du hade på Lidingöloppet... :)

Användarvisningsbild

Re: Träning för skogsarbetare?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#603808
can skrev:Noke eg har lurt litt på er korleis eg skal komma meg ned i vekt sammtidig med at eg trene.
Men da er kanskje ikkje så stort problem, vektene eg trenar med er foreløpig lette og da totale volumet er og lite omfattande.
Skal jo berre ned noken få kg frå ca 90 til ca 85 så da er vel berre og eta litt mindre noken veker.
Kan nå begynna med og kutta ut alt av sjokolade, chips, brus, kaker samt oboy.
Er veldig glad i H mjølk med Oboy.
Får heller eta (litt) meir igjen når vektene forhåpentligvis blir tyngre og volumet blir litt meir omfattande, men ambisjonane er moderate.
Helst for og ha meir krefter i dagliglivet samt på arbeid og ikkje minst unngå skader.


Jag hade valt bort kakor och chips men fortsatt med oboy :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Träning för skogsarbetare?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#603809
Mettämies skrev:
can skrev:Noke eg har lurt litt på er korleis eg skal komma meg ned i vekt sammtidig med at eg trene.
Men da er kanskje ikkje så stort problem, vektene eg trenar med er foreløpig lette og da totale volumet er og lite omfattande.
Skal jo berre ned noken få kg frå ca 90 til ca 85 så da er vel berre og eta litt mindre noken veker.
Kan nå begynna med og kutta ut alt av sjokolade, chips, brus, kaker samt oboy.
Er veldig glad i H mjølk med Oboy.
Får heller eta (litt) meir igjen når vektene forhåpentligvis blir tyngre og volumet blir litt meir omfattande, men ambisjonane er moderate.
Helst for og ha meir krefter i dagliglivet samt på arbeid og ikkje minst unngå skader.


Jag hade valt bort kakor och chips men fortsatt med oboy :mrgreen:


Tar du även bort O'boy, mjölk och andra söta drycker och drick istället vatten, så lär du snabbt gå ner ett antal kg. Å då kanske brudarna snart säger "oh boy!" :grin:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Träning för skogsarbetare?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#603810 Nån last behöver man ha kvar :-b

Användarvisningsbild

Re: Träning för skogsarbetare?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#603814 Inte om du verkligen vill gå ner i vikt. Vill du bli fin, får du lida pin! :grin:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Träning för skogsarbetare?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#603818 Det är lite knepigt med vikt för jag har börjat träna i år och ligger på samma vikt fast midjemåttet har krympt 5-6cm.
170cm 68kg.

Avatar Fallback

Re: Träning för skogsarbetare?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#603870 Ja vil ein ned i vekt så må ein lida litt.
Har vært på telttur i fjellet om sommaren avogtil. Langt og gå og lite mat forutan den fisken eg får tak i. Går ned noken kilo då så maten ein et har alt og sei.
Til lunch i dag åt eg mindre en vanlig og drakk berre vatn :)
Ellers kunne eg gått tenkt meg og veid 90 kg på 180 cm men da er nok minst ett år fram i tid, må kvitta meg med litt daukjøtt og få på noken fleire kg med musklar.
Men dersom ein trenar med vekter og gradvis løfter tyngre så vil ein etter kvart legga på seg muskelmasse og, men det går ei stund i begynnelsen er da helst nervesystemet som sender stadige sterkare signal, går litt tid før muskelmassen begynner og pakka seg på kroppen.

Användarvisningsbild

Re: Träning för skogsarbetare?

Valmet6400  
#603881
Mangan skrev:Frågan är väl vilken tid du hade på Lidingöloppet... :)


:d Det minns jag ärligt talat inte, detta var 2015. Blev nog ingen pallplats :d Deltog ju som sagt mest för pröva på och bevisa att jag klarar det trots att jag är gravt anti-sport. Men får nog medge att jag hade ont efteråt då jag långt ifrån är någon van löpare.

Avatar Fallback

Re: Träning för skogsarbetare?

tallen100  
#603886
Valmet6400 skrev:
Mangan skrev:Frågan är väl vilken tid du hade på Lidingöloppet... :)


:d Det minns jag ärligt talat inte, detta var 2015. Blev nog ingen pallplats :d

Men du stod pall iaf :wink:

Avatar Fallback

Re: Träning för skogsarbetare?

isteskog  
#603889 Mangan ska man nog inte jämföra sig med ....... 😉

Avatar Fallback

Re: Träning för skogsarbetare?

tallen100  
#603891
isteskog skrev:Mangan ska man nog inte jämföra sig med ....... 😉

Iaf inte när det gäller löpning och vajerkranskörning :d

Avatar Fallback

Re: Träning för skogsarbetare?

isteskog  
#603901 Inte i orientering heller ...... 😉

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar