Socialt (mer om oss)

Kör försiktigt

14 inlägg 4568 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kör försiktigt

masterchief  
#60034 Inför stundande långresor till Elmia mm så ta det lugnt och stressa inte i trafiken :oops:
http://www.kossan.se/roliga-filmer/koer_foersiktigt.htm



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Kör försiktigt

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60039 Riktigt kuslig och tänkvärd film :|

Användarvisningsbild

Re: Kör försiktigt

Torparn79  
#60040 riktig obehaglig film!!!
kanske beror på att man har mistat kompisar i liknande trafikolyckor...
usch...

Användarvisningsbild

Re: Kör försiktigt

totte  
#60049 Ja fy tusan, passar verkligen inte in i "roliga-filmer". Så ta det lugnt allihopa, så att alla kommer tillbaka välbehållna och kan svära över det dåliga vädret.

Tänk på vad vår gode spindeln skrev häromdan om långkörning, i en annan tråd: "det är alltid jämnan som drar bäst".

Användarvisningsbild

Re: Kör försiktigt

masterchief  
#60050 Jag fick mig själv en tankeställare när jag såg den här filmen, därför tyckte jag det var lämpligt att lägga ut den när det stundar många mil i bilarna för många här på forumet.....
Man har gjort bland annat en hel del vansinniga långkörningar i sina dagar med på sin höjd mcdrive stop...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kör försiktigt

totte  
#60052
masterchief skrev:Jag fick mig själv en tankeställare när jag såg den här filmen, därför tyckte jag det var lämpligt att lägga ut den när det stundar många mil i bilarna för många här på forumet.....
Man har gjort bland annat en hel del vansinniga långkörningar i sina dagar med på sin höjd mcdrive stop...


Jo. :oops:

Användarvisningsbild

Re: Kör försiktigt

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60075 Jag fåt citera min yngsta syster:
"Hellre bortkommen och omkörd än omkommen och bortförd!"
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Kör försiktigt

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60079 Jag kör ju lastbil nu om dagarna och man märker ju att det finns en hel del tokar.
Som när man blir omkörd av en bil på en avfart. Alltså omkörd på utsidan. Eller som en annan med husvagn i veckan som körde om mig och näsan snuddade lastbilens nos bara för att han tydligen inte viste var han hade husvagnens bakände.

Avatar Fallback

Re: Kör försiktigt

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60080
Henrik K skrev:Jag kör ju lastbil nu om dagarna och man märker ju att det finns en hel del tokar.
Som när man blir omkörd av en bil på en avfart. Alltså omkörd på utsidan. Eller som en annan med husvagn i veckan som körde om mig och näsan snuddade lastbilens nos bara för att han tydligen inte viste var han hade husvagnens bakände.



Jo, går inte att ana vad en yrkesförare ser var dag. Jag är glad jag slipper detta, för bra många idioter finns det :| Tråkigt nog.

Avatar Fallback

Re: Kör försiktigt

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60092 en här, som ja känt tidigare, har 6 singelolyckor på 1 år på sej, där han kraschat 3 bilar till skrot, vi har försökt få polisen att ta kortet av han, efter som han uppenbarligen INTE kan köra bil,( å har förvisso problem me droger å skit åxå) men det hjälpte inte att vi tjata på polisen! Ja menar, man tänker ju lite på sej själv åxå när det kommer sånna nötter, man kan ju bli påkörd själv åxå... Hur som helst så körde han om en lastbil förra veckan innan en backkrön (enligt tidningen) å fick möte, å genade i i lastbilens framände, snurrade å frontade med mötande... han ligger med bruten rygg(enligt han själv) nu... så det blev 7e olyckan han varit med om på 1 år å 4 månader lite drygt.... ska en sån ha körkort?
Ja tycker förövrigt att filmen var jävligt bra gjord, man fick sej verkligen en tankeställare... Å just här om dan kom ja på mej själv när ja å Min dotter Norma va ute å åkte, så kom ja på att ja kör som en kärring när hon är me :lol: ja kan komma på mej åkandes långt under fartbegränsningarna... Fan ja har blivit en gammal gubbe :lol:

Avatar Fallback

Re: Kör försiktigt

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60354 jah! fy f-n på ren svenska .. trafiken är ingen lek ... och visst kan man åka långa sträckor "i ett kör" .. men då SKA MAN vara ordentligt utvilad och jag föredrar att vara ensam i fordonet samt ha kallvatten,saft ,läsk inom enkelt räckhåll .. det duger för mig

och som sagt är det svårt att tjäna tid , genom att köra som en "idiot" ...oftast rör det sig om några futtiga minuter i tid ... det enda som genererar mil / timmen är när fordonet rullar hela tiden i en slags "malande takt" .,d.v.s lungt o fint ... men ändå "full rulle" liksom .. =)) :-bd

Användarvisningsbild

Re: Kör försiktigt

masterchief  
#60388 Tog tiden igår, Bratteborg-Hemsjö.
2 timmar och 45 minuter varav 30 minuter i snigelfart.
Hade tjänat 15 minuter på E4an, men det tyckte inte jag det var värt...
Trevligar småvägar i 110 än böka med trafiken på E4an :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Kör försiktigt

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60437 japp! ..när man kommer allt längre ner i detta avlånga land .. så kan just E-4 väljas bort till förmån för att "jämnan drar bäst " .. och många asfaltsarbeten med fräsning och dyl. sker ju ofta sena kvällar / nattetid ..... här i norr sker inget underhåll 😈
kanske sträckan som den 80 ton tunga "timmerbilen" ska köra ...huvva! "svevia" är ju inblandade i projektet ..
PS. (fel tråd egentligen) .. men det ska bli skoj att se produktionsrapport på detta ekipage =))

Användarvisningsbild

Re: Kör försiktigt

totte  
#60443 Håller helt med spindeln, välja bort E4, framför allt över Mälardalsregionen, sparar tid. Brukar regelmässigt ta av i Gävle och sen ner över Enköping-Strängnäs eller Västerås när jag kör östra kanten ner. Eventuellt E4 t Uppsala och sen över Enköping. Va tusan skall man in och bråka med 08-orna på Essingeleden att göra? Kör man häruppifrån på fm så är man där lagom till eftermiddagsrusningen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).