Traktorer och processorer

Placering av joysticken till lastaren

4 inlägg 1925 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Placering av joysticken till lastaren

Bjumpe1  
#603338 Har installerat minispakar i armstöden på min Valtra M130 och undrar om nån har tips vart jag ska placera joysticken till lastaren nu, den satt tidigare i höger armstöd som nu är bort monterat.??
Kesla ProC,det är säkert nån som gjort liknande ingrepp i sin Valtra!



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Placering av joysticken till lastaren

Bert1  
#603356 Det går inte och få det och funka ihop med lastaren?

Användarvisningsbild

Re: Placering av joysticken till lastaren

Bjumpe1  
#603457 Hej Bert. Jag har tagit bort det gamla armstödet i traktorn och skruvat loss joysticken. Jag tänkte nu använda den gamla joysticken och gamla original kablarna så att det ska fungera men problemet är var jag ska placera den, trångt mellan Keslas minispak som nu sitter i det nya armstödet och Valtrans växelspakar.Tanken är alltså att det ska sitta två joystickar på högra armstödet 😤
Tänkte att det var nån annan som löst detta på nått fiffigt sätt✌️

   TS
Avatar Fallback

Re: Placering av joysticken till lastaren

JoTh  
#603459 Kesla ProC ser i grund och botten ut att vara Parkers Iqan system med MD3 display med troligen en Parker XA2 modul för både analoga och digitala in- och utgångs- signaler som är programmerad för att passa Kesla grejerna.
Med en enklare mjukvaruprogrammering är det enkelt att anpassa för befintlig minispak att även styra en proportionalsyrd lastarventil utan att studerat det i detalj.
Dock beror det på vad det sitter för lastarventil.
De behöver lite olika signaler för att göra jobbet, beroende på lastarventil.
Ställ frågan till din återförsäljare om de eller Kesla kan göra en uppdatering av mjukvaran så att det går att ansluta lastarventilen och ha en valbar meny för kran eller lastarkörning.
Den begränsning som kan finnas är om det inte finns tillräckligt med analoga utgångar kvar i befintlig XA2 modul eller om den sitter monterad på vagnen och kopplas bort då vagnen ställs av.
Går då att komplettera med en XA2 modul som sitter i traktorn.
I annat fall kanske det går att montera ett flerpoligt skiftrelä och tjyva signalerna från minispaken till kranen och styra med istället för den som sitter till lastaren i dag.
Beror mycket på om det är analoga 5Volts minispakar eller CAN-styrda dito, men det borde säljarens verkstad kunna bringa klarhet i som vet vad systemet består av mer i detalj,

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).