Motorsåg och handhållet

Farmertech 070

70 inlägg 12960 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

DalslandsAnders  
#602811 Jo , den är beställd o så, o frågade inte om folks åsikter om att köpa sådant här från Kina osv.
Detta är mitt intresse ju!
Jag undrade bara om skatter m.m

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#602813 Det är inte problemfritt. Skulle gissa på ca 30% av köpen jag gjort strulade. Till sist tröttnade jag.

Avatar Fallback

Re: Farmertech 070

Avslutat-02  
#602831 Det är mycket av det man köper som är allt annat än problem fritt....

Har inte en aning om skatter eller avgifter....
Men roliga maskiner är det. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#602842 Oftast jag handlade var det tull o frakter som strulade.
Lite bättre med DHL eller schenker om det var möljigt men då oftast dyrare med.

Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

Stenrik  
#602928 Jag har tagit hem (till Finland) en 660 i delar, en blå 380 och en Joncutter g2500. Tulldeklareringen har jag skött själv. Inga problem här.

Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

DalslandsAnders  
#602931 Har forskat lite, o i värsta fall, så kostar det mig bara några hundralappar till, så det verkar lugnt!

Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#602937 Jag köpte en del såg från hela världen med blandad framgång. Värst var Nya Zeland. Det misslyckades två ggr sen strunta jag i det.
Fick ett paket från kina jag fick lösa ut med 800kr. Lite surt när man gjort allt rätt.

Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

guhra  
#603056 Normalt sett är det ju moms på delarna inklusive frakten, från huztl är ju mycket fraktfritt så lägg på 25% sedan tillavgift och är det postmord som sköter frakten i Sverige lägger de på 75-150 sek.

Jag köpte ett "reservdelskit" till MS200T på black friday som TNT levererade till min arbetsplats och jag behövde aldrig betala nått extra men det kan man knappast räkna med.
Gillar egentligen inte kina och deras metoder men nu finns det ju inget alternativ, det här är ju som att leka med LEGO fast för "vuxna". 🌲

Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

guhra  
#603379 Blev klar med min såg igår, den har i alla fall gnista men ingen möjlighet att provköra, inga träd att mörda här i Södertälje... 😱

1577617675_ms200t.jpg

Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

DalslandsAnders  
#603484 Ja ,nu är det bara att vänta på paketet i alla fall :)

Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

DalslandsAnders  
#619636 Fick sågen strax efter nyår i alla fall.
Det gick på 1900:- totalt, när staten vill ha sin andel!
Helt oki tycker jag.
Men jäklar vad roligt det var att bygga en ny såg från grunden!
Finns risk att jag gör det igen faktiskt.
Helt smärtfritt var det ju inte dock, ihopsättningen gick bra, men sedan startade den inte, o jag felsökte, drog osv.
Till slut provade jag en annan dekompressionsventil från Jonsered, o då small den igång direkt!
Den som följde med, släppte ut för mycket kompression antagligen, så den kunde inte starta.
Har även märkt att jag inte lyckades med vevaxeltätningen på kopplingssidan, vilket tydliegn är ganska vanligt att man misslyckas med :)
Men för övrigt går den riktigt bra, provade lite idag, o det finns kraft i den i alla fall.
Vågade dock inte köra så mycket pga tätningen!
Så nu vet ni!

Avatar Fallback

Re: Farmertech 070

Avslutat-02  
#619654 Hmm 1900 kr för en 361... Var väldigt bra pris...

Jag betalade år 2004 5500 kr för en sådan...
Det var en trevlig såg, tålde dock ej att såga grovt varje dag....

Hade gärna haft en stihl 650.... :-bd

Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619657 254 o 357 startar även om man glömt montera decompventil. Fast de låter märkligt...

Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

DalslandsAnders  
#619662 Ja ,men när jag bytte, så fungerade det. O var verkligen tvungen att ha dekomp, riktigt kraftigt komp, speciellt när den inte är inkörd...

Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619665 Brukar bli lite mer när de slitigt till sig o fått lite sotbeläggning. Det är väl bra den har bra komp.

La du märke till hålets storlek i cylinderväggen?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).