Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Rastkoja

5 inlägg 3732 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rastkoja

Japan  
#602216 God Jul på er alla! Har länge funderat på att få tag på en koja. Känns lite lyxigt kanske, men sparar en del tid och ökar säkert arbetsmoralen när man kan få bytt till torra kläder någon gång på dagen. Har fått tips om en gammal koja somser väldigt okej ut. Funkar att dras till både traktor och bil. Gasolpanna för uppvärmning och ett låsbart utrymme för oljor o bensin. Visst förstår jag risken med att ha en sådan ute i skogen då folk inte kan låta bli andras prylar, men man hoppas ändå.
Vad kan vara ett lagom pris för en sådan vagn? Fabrikatet vet jag inte, men den är typ militärgrön och byggd i glasfiber



   TS
Användarvisningsbild

Re: Rastkoja

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#602225
1577084817_vagn.jpg

https://www.blocket.se/annons/vasterbot ... n/87665605
Rastvagn
30 000 kr


Ja du ger inte så många ledtrådar men en rastvagn är fint att ha, förmodligen
går den att räkna hem även för hobbyfilurer som jag iom att man kan hoppas
på fler effektivt arbetade timmar i skogen.
När man är less kan man ju sälja den vidare.
Bild och länk på en vagn i 30K klassen bifogad.

Användarvisningsbild

Re: Rastkoja

Kallkällene  
#602254 Kanske det är en sån här som jag köpte för några veckor sedan, har kastat ut dieselpannan och håller på att ersätta den med en ugglan plåtkamin. Gav 3500 kr för denna med lite småfix.

Användarvisningsbild

Re: Rastkoja

Japan  
#602255
Kallkällene skrev:Kanske det är en sån här som jag köpte för några veckor sedan, har kastat ut dieselpannan och håller på att ersätta den med en ugglan plåtkamin. Gav 3500 kr för denna med lite småfix.


Ja modellen är något åt det hållet storleksmässigt och modellmässigt, alltså ganska smidig. Tror dock inte att jag kan få den så billigt som du köpt din!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rastkoja

Kallkällene  
#602258 Upp mot 10 ä nog rätt pris, sett fler mellan 5 å 10 de senaste åren, väldigt smidig storlek på den.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).