Socialt (mer om oss)

Nu jävlar ska ja ner några kilo...

190 inlägg 69056 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#601420 No skal eg ner i ca 85 kg eller så, vege litt øve 90, 180 cm. Måla er detta pluss 100 i bp, 150 i sq og 180 i dl.
Kvitrar når måla er oppnåd.
Har trent styrke i 1/2 år men begynte veldigt forsiktig pga skade i skulder, så da går sakte, men sålangt iverfall sikkert framover.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Kse  
#601449
can skrev:No skal eg ner i ca 85 kg eller så, vege litt øve 90, 180 cm. Måla er detta pluss 100 i bp, 150 i sq og 180 i dl.
Kvitrar når måla er oppnåd.
Har trent styrke i 1/2 år men begynte veldigt forsiktig pga skade i skulder, så da går sakte, men sålangt iverfall sikkert framover.


Vad har du för plan? Träning eller koste eller både och?

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Seb macahan  
#601461 O jag som gick o hoppades att tråden hade fallit i glömska.....Ska man gå ner i handhållna verktyg (någon nämnde röjsåg) så blir det en tuff upphämtning de sista dagarna. Kan nog inte skryta med mer än en ganska liten batteridriven borrmaskin 😀 😀 Men målet blev på något sätt mindre och mindre tydligt med tiden. Och ska jag ge mig på ett försök o skylla på något annat (vilket alltid känns lite bättre i sådana här sammanhang) så får jag väl skylla på hösten i år då det har regnat i princip konstant så motivationen för utomhusaktivitet har inte direkt känts på topp. Men visst några kilo blev det till trots, typ 3kg, som man förmodligen går upp igen i Jul

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Vardon  
#601465 Det är inte det man äter mellan jul och nyår som är problemet utan mellan nyår och jul.

Själv har jag gått ner ca 8 kg på 3 månader med lite mer träning och väldigt mycket mindre mat. Fastän det är gott och man är hungrig har jag sagt nej.

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#601477
Kse skrev:
can skrev:No skal eg ner i ca 85 kg eller så, vege litt øve 90, 180 cm. Måla er detta pluss 100 i bp, 150 i sq og 180 i dl.
Kvitrar når måla er oppnåd.
Har trent styrke i 1/2 år men begynte veldigt forsiktig pga skade i skulder, så da går sakte, men sålangt iverfall sikkert framover.


Vad har du för plan? Träning eller koste eller både och?

Begge delar, men verkar som maten har mest og sei, begynner i dag istadenfor og venta til 1. Januar.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

källshult  
#601478
Seb macahan skrev:O jag som gick o hoppades att tråden hade fallit i glömska.....Ska man gå ner i handhållna verktyg (någon nämnde röjsåg) så blir det en tuff upphämtning de sista dagarna. Kan nog inte skryta med mer än en ganska liten batteridriven borrmaskin 😀 😀 Men målet blev på något sätt mindre och mindre tydligt med tiden. Och ska jag ge mig på ett försök o skylla på något annat (vilket alltid känns lite bättre i sådana här sammanhang) så får jag väl skylla på hösten i år då det har regnat i princip konstant så motivationen för utomhusaktivitet har inte direkt känts på topp. Men visst några kilo blev det till trots, typ 3kg, som man förmodligen går upp igen i Jul

Man bruka säga att det inte finns något dåligt väder bara dåliga kläder :grin: . Själv har jag varit ute och promenera varje kväll efter jobbet ca 1 timme bra pannlampa och bra kläder går även om det ösregnar . Någon våg äger jag inte men byxorna börja bli förstora

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#601480 Ja eg og har kjøpt hovelampe til samme formål, dessverre gløymde eg den sist eg var heima, men får ta den med igjen no etter jul.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

JensSkoog  
#699478 Länge sedan det var liv i den här tråden.
Kom på den nu eftermiddag då vikten viste 85,6 kg :-bd
Det är nästan 40 kg ner från vad den viste tidigt på nittiotalet, länge
innan jag slutade i skolan och började jobba :D
Snart är jag inte liten, pysslig och
tjock länger, bara liten och pysslig. :grin:
Äter bra, men inga godis, och gör kroppsarbete varje dag, och
backarna som var branta och tunga är inte alls så branta och
tunga länger. Känns bra \:D/

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

JensSkoog  
#699672
macke skrev:Var hos dietist idag . Hon frågade hur mycket jag har gått ner i vikt .
Nästan 2 motorsågar svarade jag. Hon tittade frågande på mig och så brast hon i skratt. Det har jag aldrig hört innan.
Konstigt :roll: :lol:

Kom på det här geniala som @macke skrev i 2019 idag när jag bar
dunk och två sågar samt huggarbälte med några prylar i ut i
gallringsskogen, och tanken slog mig att inte skulle jag orkat
bära med mig sex extra Stihl MS261 - illa nog med en av dom
och en MS193. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Ingarhs  
#699676 Bare man setter ting i rett perspektiv og får riktig måleenhet så blir "alt" så mye enklere😉

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).