Bilar

Inredning för pickup å motorsåg

7 inlägg 4437 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Inredning för pickup å motorsåg

Hilux  
#599182 Hej, söker inspiration till inredning för pickup typ ” Navara, Hilux, Ranger” med kåpa.
Ändamålet e för en manuellarbetare med motorsågar, röjsåg, nån verktygslåda, kilar mm, å extra kläder.

Borde ju finnas ngn därute som har en bild å idé att vidarebefordra.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Inredning för pickup å motorsåg

anersimyra  
#599183
Hilux skrev:Hej, söker inspiration till inredning för pickup typ ” Navara, Hilux, Ranger” med kåpa.
Ändamålet e för en manuellarbetare med motorsågar, röjsåg, nån verktygslåda, kilar mm, å extra kläder.

Borde ju finnas ngn därute som har en bild å idé att vidarebefordra.

Jag använder plastbackar i olika storlekar. ” Huvudbacken,” eller baljan, mäter ca 90x45 cm och rymmer det som måste finnas med hela tiden. Utöver det har jag backar för kätting och taljor som förstås endast åker med vid behov. Röjsågen får enbart plats på diagonalen och får ligga uppe på övrig utrustning som med fördel täcks med en matta som för övrigt alltid finns med.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Inredning för pickup å motorsåg

molnia  
#599185 Det svåra kan vara att utnyttja utrymmet längst in. En lösning skulle kunna vara expansionsbeslag.
https://www.beslagsbutiken.se/rullskena ... 00-kg.html

En snabb träff när jag sökte; fanns från 600mm-1500mm och upp till 100kg. Dyra men ger åtkomst som man inte får annars. En nackdel är också att bilen kan luta o släpper man spärr( som man bör ha för att inte få onödigt slitage på skenorna under färd) så kan lådan komma med en väldig fart eller vara svår att dra ut beroende på hur bilen står.

En vän har en ibc tank som är enbart plasten och nerkapad på höjden som en utdragbar låda och över finns 2 isolerade hundburar. Ibc baljan går då även att använda som punka för djuret vid jakt vid snö.

Användarvisningsbild

Re: Inredning för pickup å motorsåg

molnia  
#599188 Ska bara tillägga att min bror byggde inredning i en kåpa på en liten picup o den blev påkörd bakifrån. Syntes då att skivan som låg horisontell att smällen hade tryckt den mot hytten och tryckt den. Det jag vill säga är att ge gärna någon dm luft för " krockzon" eller inte fulländ på skivor / kapade i delar så det finns en möjlighet för skivorna att böja sig/ brista..

Användarvisningsbild

Re: Inredning för pickup å motorsåg

anersimyra  
#599189
molnia skrev:Ska bara tillägga att min bror byggde inredning i en kåpa på en liten picup o den blev påkörd bakifrån. Syntes då att skivan som låg horisontell att smällen hade tryckt den mot hytten och tryckt den. Det jag vill säga är att ge gärna någon dm luft för " krockzon" eller inte fulländ på skivor / kapade i delar så det finns en möjlighet för skivorna att böja sig/ brista..

Vad många möjligen inte tänker på är att lastförskjutningsskyddet monteras bort i samband med att kåpor monteras. Lite tyngre last kommer då att fara rakt in i hytten vid en kollision.. :shock:

Avatar Fallback

Re: Inredning för pickup å motorsåg

sunkann  
#599191 https://www.blocket.se/annons/flera platser/lastslade_till_pick_up___amarok__alaskan__mb/86204233

Kompisen grejar med BOB system. Känns smidigt med lastsläde för att nå det längst in.
Tips från coachen, köp släden och gör golvet på släden själv då gavlarna är veka alternativt förstärk dom om en sådan lösning ser aktuell ut.

På firma bilarna caddy skåpbil har vi upphöjt golv på med utdragbara lådor under. Kanske vore något?

Avatar Fallback

Re: Inredning för pickup å motorsåg

Avslutat-01  
#599198
1575804386_bc2401c9-15b7-46d9-bbb4-57a32a65dce0.jpeg


dålig bild men jag hade såhär i min L200...begagnad inredning som jag gjorde om så en släde fick plats till vänster

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).