Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 679900 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#595571
Niking skrev:Det var ett antal år sedan nu, men det var halt och jag stannade den automatväxlade bilen vid en lämna företräde-skylt. Det var svag nerförsbacke, var på bilen började att rulla. Jag hade på mig mina stora huggarkängor och skulle förstås trycka på bromsen, men tryckte istället gasen och körde rakt in i framförvarande bil.

Inga personskador, men den framförvarande bilen fick en ny fin baklucka och jag fick betala en tusenlapp i självrisk.
/Niklas


Otroligt pinsamt om/när det händer. Var nära själv för många år sedan när jag hade parkerat vid Valbo köpcentrum. Fullt med parkerade bilar runt om när jag skulle iväg och halkade på kopplingen så bilen studsade fram en meter och där kom ett äldre par i bil och tanten som satt närmast mig hyttade med näven så jag trodde sidorutan skulle gå sönder.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#595587 På tal om äldre par i bil - Jag hade parkerat i kön till färjan i Strömstad - plötsligt blev jag påkörd där bak. Damen som körde frågade då: backade du på mig? Som tur var så blev det inga skador på min bil och hennes man såg ganska skamsen ut.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#595595 Stora skor och små bilar kan bli lite knepigt.
Sulorna på arbetsskor sticker ut vid sidan om foten så nångång ibland fastnar skokanten under bromspedalen när man ska släppa gasen snabbt o bromsa :???:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#598589 Har nästan gått på väggen en tid eftersom det har varit
ett elakt ljud varje gång jag har användt kedjeslipen. Hördes
precis som lagerhaveri, så jag har planerat en tur till Åf'n
för att bära fram klagomål, men i kväll hittade jag felet :d

Skränkjärnet för röjklingor har haft sin plats på plattan
som slipen är skruvad i, och gömd bakom lampan
gjorde den "lagerhaverimusik" :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#598655
JensSkoog skrev:Har nästan gått på väggen en tid eftersom det har varit
ett elakt ljud varje gång jag har användt kedjeslipen. Hördes
precis som lagerhaveri, så jag har planerat en tur till Åf'n
för att bära fram klagomål, men i kväll hittade jag felet :d
1575321686_vibrasjonskilden_-_endelig_02_12_19_(3).jpg

Skränkjärnet för röjklingor har haft sin plats på plattan
som slipen är skruvad i, och gömd bakom lampan
gjorde den "lagerhaverimusik" :mrgreen:

:lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

ananders  
#598917 Var och köpte ett par örhängen som födelsedagspresent till sambon igår. Skönt att vara ute i god tid då hon fyller år om två veckor.
Ikväll ska vi på julbord på jobbet och av den anledningen har vi klätt upp oss med finkläder och sambon har även valt ett par snygga örhängen. SAMMA SOM JAG KÖPTE IGÅR.
Tydligen fick hon dem av mig förra året. :roll:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#598919
ananders skrev:Var och köpte ett par örhängen som födelsedagspresent till sambon igår. Skönt att vara ute i god tid då hon fyller år om två veckor.
Ikväll ska vi på julbord på jobbet och av den anledningen har vi klätt upp oss med finkläder och sambon har även valt ett par snygga örhängen. SAMMA SOM JAG KÖPTE IGÅR.
Tydligen fick hon dem av mig förra året. :roll:


Ja man vill ju gärna hålla fast vid ett vinnande koncept...

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

sundelius  
#598926
ananders skrev:Var och köpte ett par örhängen som födelsedagspresent till sambon igår. Skönt att vara ute i god tid då hon fyller år om två veckor.
Ikväll ska vi på julbord på jobbet och av den anledningen har vi klätt upp oss med finkläder och sambon har även valt ett par snygga örhängen. SAMMA SOM JAG KÖPTE IGÅR.
Tydligen fick hon dem av mig förra året. :roll:

=))

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#598927
ananders skrev:SAMMA SOM JAG KÖPTE IGÅR.

Hur sjutton fick hon tag i det paret du köpte igår :!: Eller var det ett likadant par som du köpte igår :?:

Ursäkta att jag märker ord men jag kunde inte låta bli att notera skillnaden mellan "samma" och "likadana" :grin:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

ananders  
#598951
th skrev:
ananders skrev:SAMMA SOM JAG KÖPTE IGÅR.

Hur sjutton fick hon tag i det paret du köpte igår :!: Eller var det ett likadant par som du köpte igår :?:

Ursäkta att jag märker ord men jag kunde inte låta bli att notera skillnaden mellan "samma" och "likadana" :grin:


Se där, en fadäs till. :lol:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Avslutat-02  
#598957 Hur dum man får bli?

Ja jag köpte klingor igår... 10st.
Satte ner näven och tog tio där jag precis hade kollat efter....225/25.4... Men fick tag på tio stycken 225/20mm....
Kom fram till skogen idag och skulle byta klinga,,,, så passar inte klingan....

Ja det blev att röja med den gamla och rota djupt i lådorna och visst tusan hittade jag en bricka som passar... :-bd

Men jag svor en hel del åt mig själv.... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

TimmberJack  
#598958 Ähh. Sådana pettitesser kan man ju inte komma ihåg. Var ju ett helt år sen du köpte förra paret. Det hinner man ju nästan glömma innan morgonkaffet är uppdrucket☺ annat är det när man köper verktyg sågar maskiner. Det kommer men ihåg i decennier... Ni skulle bara veta hur ofta jag fått höra det från frun i tid o otid. Kan det vara så för att intresset ligger mer åt det hållet.😊😊 :oops: :oops:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

molnia  
#601639 Ska utfodra hästarna med en rundbal under jul när vi är bortresta. Har tänkt mkt på en foderring att minska spillet med. Har vait mkt på jobbet så jag fick gå upp tidigare o fräsa fram delar innan arbetsdagen och maskinen blev upptagen. Hade ritat upp det i cad och varit duktig tänkte jag. Men när jag aka börja montera ihop delarna hemma så märker jag att materialet jag hade liggandes hemma hade annat mått än jag mindes. Så då fick jag klyva ner allt på bredden., två gånger, tre ggr.. för att jag tänkte fel igen..
När väl ringen är ihop så visar det sig att den är lite för smal för balen så jag är tvungen att kapa den i 2 halvor och spänna ihop den med ett spännband. Suck.. inte mkt gick som jag tänkte ikväll..

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Avslutat-02  
#601642
molnia skrev:Ska utfodra hästarna med en rundbal under jul när vi är bortresta. Har tänkt mkt på en foderring att minska spillet med. Har vait mkt på jobbet så jag fick gå upp tidigare o fräsa fram delar innan arbetsdagen och maskinen blev upptagen. Hade ritat upp det i cad och varit duktig tänkte jag. Men när jag aka börja montera ihop delarna hemma så märker jag att materialet jag hade liggandes hemma hade annat mått än jag mindes. Så då fick jag klyva ner allt på bredden., två gånger, tre ggr.. för att jag tänkte fel igen..
När väl ringen är ihop så visar det sig att den är lite för smal för balen så jag är tvungen att kapa den i 2 halvor och spänna ihop den med ett spännband. Suck.. inte mkt gick som jag tänkte ikväll..


Man gör så gott man kan, och det gjorde du. :-bd bra kämpat...

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

özach  
#601664 Dumt av mig att inte lossa motorvärmesladd innan jag kör iväg 😱

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).