Traktorer och processorer

Ford 6710

139 inlĂ€gg 37444 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

Erre  
#598737 Hej du hej du. 😁

Har ingen fri retur.
SÄ bÀgge slangarna i dubbelverkande uttag.

   TS
LantmÀnnen Maskin
AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

Camaro1969  
#598758 stÀllde frÄgan i ett annat forum och dÀr tyckte dom att fri retur var ett mÄste. och gÀrna med ett filter.

men dÄ kan jag Äka och hÀmta vagnen med dubbelverkande iaf, sÄ fÄr man lösa returen vid ett senare tillfÀlle...

gÄr grejjerna bra för dig? =)

Avatar Fallback

Re: Ford 6710

josip  
#598759 Jag har ocksÄ lÀnge anvÀnt tur och retur, funkar nog fint pÄ ford. Men klart att man kan göra en fri retur. Numera har jag det för jag anvÀnder arbron pÄ forden ocksÄ. dÄ Àr det nog mÄste tror jag.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

Camaro1969  
#598761
josip skrev:Jag har ocksÄ lÀnge anvÀnt tur och retur, funkar nog fint pÄ ford. Men klart att man kan göra en fri retur. Numera har jag det för jag anvÀnder arbron pÄ forden ocksÄ. dÄ Àr det nog mÄste tror jag.


arbron pÄ forden?
det har jag missat, har du bilder? trÄd? =)

AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

JohannesG  
#598764 Fri retur Àr viktigare ju högre flöde man har. Skillnaden mellan returen i dubbelverkande uttag och en riktig fri retur Àr att den fria returen gÄr direkt till tank (förhoppningsvis genom ett filter) utan att passera ventilpaketet. Detta bygger dÄ mindre tryck.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

Camaro1969  
#598769 tack för input!

med de lÄga flödena, sÀrskilt pÄ den Àldre 100 serien av ford som ju Àr lÀgre Àn -10 serien (om jag minns rÀtt) borde man alltsÄ kunna köra med sitt dubbelverkande.

7700 har 34 minutliter enligt manualen

AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

halvproffs  
#598772
Camaro1969 skrev:tack för input!

med de lÄga flödena, sÀrskilt pÄ den Àldre 100 serien av ford som ju Àr lÀgre Àn -10 serien (om jag minns rÀtt) borde man alltsÄ kunna köra med sitt dubbelverkande.

7700 har 34 minutliter enligt manualen


Kranen kommer nog att gÄ ganska sakta pÄ det flödet. Det Àr vid högt varvtal och det vill du inte köra pÄ lÀnge. Dessutom Àr pumpen lite sliten sÄ den har sÀmre prestanda nu. :geek:
LÀt negativt det dÀr men det Àr sÄ det Àr med hydraulik. :-b
Har du inte brÄttom sÄ gÄr det utmÀrkt med det oljeflödet :-bd

AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

Camaro1969  
#598774
halvproffs skrev:
Camaro1969 skrev:tack för input!

med de lÄga flödena, sÀrskilt pÄ den Àldre 100 serien av ford som ju Àr lÀgre Àn -10 serien (om jag minns rÀtt) borde man alltsÄ kunna köra med sitt dubbelverkande.

7700 har 34 minutliter enligt manualen


Kranen kommer nog att gÄ ganska sakta pÄ det flödet. Det Àr vid högt varvtal och det vill du inte köra pÄ lÀnge. Dessutom Àr pumpen lite sliten sÄ den har sÀmre prestanda nu. :geek:
LÀt negativt det dÀr men det Àr sÄ det Àr med hydraulik. :-b
Har du inte brÄttom sÄ gÄr det utmÀrkt med det oljeflödet :-bd


jo du har ju rÀtt sÄklart.

men det Àr en liten kran, fmv230 som enligt sÀljbroschyren vill ha 20-40 liter

jag hoppas det gÄr hjÀlpligt iaf, och att jag klarar mig nÄgra Är innan jag skaffar bÀttre bÄde traktor och vagn

det Àr bÀttre Àn handlasta hoppas jag :D

sorry att vi spammar erres trÄd, vi borde sÄklart ta det i en annan, och jag har ju gjort en angÄende vagnen =)
köpt en timmervagn endast sedd pÄ bild

AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

Erre  
#598784
Camaro1969 skrev:gÄr grejjerna bra för dig? =)

Ja det har funkat bra i alla Ă„r. 👍

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

halvproffs  
#598789 @erre kan du lĂ€gga in bild pĂ„ hur ni monterat paketet i traktorn i camaros trĂ„d? Är det likadana hytter ungefĂ€r?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

Camaro1969  
#598793
halvproffs skrev:@erre kan du lĂ€gga in bild pĂ„ hur ni monterat paketet i traktorn i camaros trĂ„d? Är det likadana hytter ungefĂ€r?


samma hytt Àr det =)

lite olika spakar bara...

Avatar Fallback

Re: Ford 6710

josip  
#598796 Gjorde en egen trÄd med litet bilder om kran pÄ forden + arbro dÄ

https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=107&t=36290

AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

viktorolofssonn  
#599623 Kul traktor! Hur Àr bukplÄten? Skyddar den hydraulfiltret pÄ höger sida? Tycker det verkar utsatt.
Har sjÀlv en 6710 som var tÀnkt för skogen men det kompletterades med en Tegare istÀllet, tÀnkte kanske ha den som extra traktor i framtiden för skogen.

Avatar Fallback

Re: Ford 6710

josip  
#599638 Nej tyvÀrr! Det Àr i princip bara ett kardan-skydd. (anvÀnder man det ordet i Sverige?) Drivaxeln till framhjulen samt dess ventil skyddas. Det Àr nÄgon Finsk tillbyggnad tror jag, vÀldigt stadig och bra, men kunde skydda filtret samt sugslangen frÄn bakaxeln till motorns extra hydraulpump. Slangen har jag en gÄng rivit av i skogen. Filtret Àr nu litet högre upp, sÄ det skall till litet "högre stubbar". (ris och kÀppar förstÄs vÀrst)

Edit: hups. kanske inte frÄgan var Àmnad Ät mig. Ber om ursÀkt i sÄ fall för trÄdkapningen! :oops:

AnvÀndarvisningsbild

Re: Ford 6710

Erre  
#599683
viktorolofssonn skrev:Kul traktor! Hur Àr bukplÄten? Skyddar den hydraulfiltret pÄ höger sida? Tycker det verkar utsatt.
Har sjÀlv en 6710 som var tÀnkt för skogen men det kompletterades med en Tegare istÀllet, tÀnkte kanske ha den som extra traktor i framtiden för skogen.

VĂ„r bukplĂ„t Ă€r bra. TĂ€cker frĂ„n bakom framaxel hela vĂ€gen till hitchkroken bak. Även transmissionfiltret Ă€r skyddat. Kan försöka ta lite bilder vid tillfĂ€lle

   TS
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).