Socialt (mer om oss)

Sluta med Alkohol ??

349 inlägg 211375 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558438
backman skrev:Svår fråga men en tiondel har nog gått till veteran motorsågar.


Låter som väl investerade pengar... :-bd :-bd :-bd
Och resten har du alltså bra slösat bort? =)) =)) =))

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

halvproffs  
#558444 Inte är det många i Sverige som blir miljonär på sprit när monopolet fnns 😉 👍

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Avslutat-02  
#558457 Nä men fina skattepengar till staten.


En liten men ofin fråga: inte dracks det väl varje dag som i uträkningen?

Det var väl bara ett exempel?


Hoppas ingen tar illa vid sig.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#558482 Åke tar inte illa vid sig, han är helt öppen med hur det var. Och jodå, det är inget exempel, varje dag gick det en hela berättade Åke för mig, när jag var där och hälsade på. Så du kan förstå det röjarn att det är inte så många som klarat det Åke har gjort.

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Avslutat-02  
#558484 Åh fan, då är det en väldigt stor bedrift att ge fan i spriten, grattis...


Jag ville bara vara lite försiktig med mitt inlägg och inte trampa på några tår...

Men som skrivet gratis strångt jobbat.

:-bd :-bd :-bd
Senast redigerad av Avslutat-02 fre 29 mar 2019, 08:16, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#559129
backman skrev:Ja nu har det gått 13 år utan sprit av alla sorter, det trodde jag inte från början men man kan ju ha fel ibland.
Så om jag tar 4749dar *214kr va en hela kosta då 1016286 kr ca förbrukning då . Något att fundera på.
Tack för i dag från en ledbruten gammal man.


@backman Många som är imponerade av din bedrift! En del har till och med valt att citera dig i sin blogg...
http://virkesakuten.blogg.se/2019/march ... ttras.html

Kämpa på och ha en helt fantastiskt bra dag!

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#561485 Hej. Det jag sparat på det hel är lite av varje,man kan vända på frågan och undra var man tagit pengarna från om man hållt sig vid liv och fortsatt i samma spår. Som alkoholist när besparingarna tryter säljer man fritidshus,bilar och villan så blir man singel några exempel som inte drabbat mig än. Det är vad jag ser som besparingen att detta + att livet är kvar som nöjd pensionär

   TS
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#590267 Hej på er alla. Ja nu har det gått ca ett halvår sedan sist Det blir längre mellan gångerna ser det ut men det rullar på skrev 4949 i boken i dag. Ska ut på älgjakt går och gruvar mig nu men det går över.
Jag tar inte illa upp ni får tycka och tro vad ni vill det är bra med olika tankegångar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Avslutat-02  
#590360 Avstå från alkohol under älgjaktstider är det fler som bör göra.

Överlag så ska nog vi alla se över våra intag.

Ha en bra jakt, lycka till. :-bd

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#598236 5000 dagar har nu gått utan intag av alcohol det är längre än planerat men eftersom man kan ha fel så fortsätter jag ett tag till. Ha det bra framöver.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

isteskog  
#598237 Respekt backman! Mitt intag har alltid varit lågt, Det jag dricker i ren alkohol, lättöl inräknat, dricker nog "Svensson" på en vecka. 🙂

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

hfab  
#598243
backman skrev:5000 dagar har nu gått utan intag av alcohol det är längre än planerat men eftersom man kan ha fel så fortsätter jag ett tag till. Ha det bra framöver.

Bra gjort. :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

sundelius  
#598252
backman skrev:5000 dagar har nu gått utan intag av alcohol det är längre än planerat men eftersom man kan ha fel så fortsätter jag ett tag till. Ha det bra framöver.

Strongt jobbat :-bd

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#598254
backman skrev:5000 dagar har nu gått utan intag av alcohol det är längre än planerat men eftersom man kan ha fel så fortsätter jag ett tag till. Ha det bra framöver.

En bedrift. Du är en förebild för många och det är bra att du delar med dig, det kan förhoppningsvis hjälpa någon.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#598286 Bra det Åke, då fortsätter du en dag i taget, som du gjort hittills, det har ju räckt långt så det räcker säkert ett bra tag till.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).