Skogsnyheter

Experter utsedda till äganderättsutredningen

23 inlägg 3962 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

axwell  
#597519 Äganderättsutredningen är väl en följd av januari-ök, dvs ett politiskt beslut.

Mp:s jurister har säkert lusläst texterna och hittat lämpliga kryphål för att få till ett totalt motsatt resultat istf. det L och C krävde.

Därför var det överordnat andra frågor, viktigast var att sitta i regeringen och den vägen dribbla i smyg bakom ryggen på slumrande S.

Tror att SD jublar över att S har så dålig koll på vad som egentligen händer, att V applåderar den här händelsen råder det väl ingen tvekan om.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Avslutat-02  
#597522 Är det ett slumrande S eller en ytterst dålig ledare som inte har koll?
Det sistnämnda enligt mig.

Äganderätten hade man kunnat stärka utan att göra utredningar och att tillåta Mp jurister sätta sig in i kryphål.

Varför man nu ska ens blanda in ett av världens mest inkompetenta partier att sitta med och styra detta landet.

Det enda som denna gegga får som resultat är en dyr äcklig sörja som kommer att stinka och ödelägga landsbygden ännu mera än vad våra politiker redan gjort.
Sedan att man har Annie Lööf och Jan Björklund som inte ens verkar ha haft koll på vad de ställt till med, är rent ut sagt ett sattyg. Jag hade hoppats att Sabuni skulle ha satt stopp för dessa tokigheter och dumheter men nä.... politiker dunkar varandra i ryggen och fortsätter med sin galenskap.

SD lever i vattnet från dessas ankdamm och de verkar frodas duktigt av broilerfoder som blivit över sedan dessa gäss kalasat.

Är det någon som är förvånad?
Mest förvånad att folk inte insåg vad detta skulle bli, när man valde dessa.....

Användarvisningsbild

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597526 Inte alltid lätt att på förhand förutse vilka partier som ska svänga vänster när de klart och tydligt blinkar höger...
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Avslutat-02  
#597529 Nja, om man följer debatter och vad partiledarna säger och står upp för så märks det ganska tydligt att de svammlar åt alla håll, ungefär som Annie Lööf.

En stor besvikelse blev Sabuni som inte höll vad hon lovade, vilket man förstod från början. De politiker med styrka och pondus är borta och kvar är ett bottenskrap som inte en kan leda sig fram över ett plant golv.

S har sovit länge nu, ända sedan Göran Persson sista period som statsminister så har de sovit och slumrat gott.
Medans andra partier vuxit, Fredrik Reinfeldt sabbade en bra politik med svammel och nu detta.....

Blir det bättre eller sämre?
Ja ska man kolla på vilka som ska välja framåt så är då svaret givet och tydligt för mig..... Det går åt h......

En liknade generation som växte upp i hippiens tid med flum och dum i varje hörn.
Kränkthetens fagra ansikte lyser på de flesta.

Vi ska betala skatt, ja absolut. Men vad får vi tillbaka?

Polisen kan knappt röra sig utan att behöva fylla i 5 A4 sidor om varför...
Kriminella tar över landet, rättigheter för skogsägare mals ner och dammsugs upp.

Bara skyldigheter och krav.
Myndigheter strävar efter att trycka ner den lilla människan, medans elefanter dansar på borden....

Frågor till far, inser du nu att din generations skapelse måste bort......

Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Alvarsson  
#597538 Ja det är mycket som kunde va bättre i Sverige! Men vi skall inte glömma att svenska folket har fått det mycket bättre rent ekonomiskt de sista 25 åren.

Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597539
Alvarsson skrev:Ja det är mycket som kunde va bättre i Sverige! Men vi skall inte glömma att svenska folket har fått det mycket bättre rent ekonomiskt de sista 25 åren.


Har vi det? Pratar du just 1994 så var det möjligen en jobbig baksmälla efter 80-talets festande på lånade pengar. Men överlag har vi knappast fått det bättre sen 1980. Möjligen att det finns mer lustiga saker att köpa för pengarna.

Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Alvarsson  
#597540 Jodå vi har fått det mycket bättre. Sedan att det har fördelats ojämnt är något annat.

Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597541 På 80- talet sålde jag massaved för 300 kr/ m3 på bark och köpte en flong ny 4 Wd pickup för 60 000 +moms. Den pension jag kan se fram emot är löjligt låg och skulle jag försöka sjukskriva mig blir jag antagligen nekad den lilla peng som står i mitt försäkringsbesked.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).